Annons

Stereon har lagt av/Kanske inte

1
I påskas var vi bortrest och sista dagen på ledigheten märkte vi att stereon betedde sig konstigt, den började att slå av sig själv och starta om ungefär var tredje minut. Ok tänkte jag, jag ringer om det när jag kommer hem, men dagen då vi skulle åka hem dog stereon totalt. Den bara slocknade. belysningen i knapparna fungerade dock. Igår hade frugan tid med bilen på kiaverkstad för check av stereo, men när hon skulle starta bilen igår var den stendöd, endast belysningen lös. Åkte från jobbet (har bara tre minuter hem), och kopplade på kablar, bilen startar och stereon med. På verkstan hittade dom inget fel på stereon som var garantirelaterat. Frugan glömde dessutom att fråga om ett dåligt batteri kan orsaka dessa symptom. Är det någon här som vet om det är så att ett dåligt batteri kan spöka på det här sättet. Kan jag själv byta batteriet eller vad säger garanti om det?

Kia Cee´d 2013, CRDI
Annons

Re: Stereon har lagt av/Kanske inte

4
Görs på auktoriserad verkstad ja. Det förutsatt att du har AVN, alltså stereon med navigator.
Om du har CD-spelare (och navigator) har du AVN 1.5 och uppdateringen tar ca 90 minuter.
Har du bara "vanlig" radio går det inte att göra någon uppdatering, utan då är det byte av radio som gäller.
Och garantitiden för radio är 3 år... En ny "vanlig" radio kostar 17'500:-
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"