Annons

Android Auto

1
Hej på er. Skall inom dom närmsta veckorna köpa en en Kia Ceed SW 1.6 CRDI. blir då min tredje Ceed som jag köper. har en fundering. Funderar på om man skall köpa 2016 års modell eller en 2017 när det gäller Android Auto så finns det i 2017 modellen men inte i 2016 modellen. Har försökt att surfa runt för att se om det går att mjukvaru uppgradera 2016 års modellen så Android auto kommer att fungera på den. har nämnligen en fin 2016 som bara har gått 1800 mil och är 10 000 kr billigare än en 2017 som har gått 300 mil mer. men då har 2017 Android Auto som sagt. klart att det android auto inte skall vara styrande på vilken bil man köper men vill ändå veta om det går att uppgradera
Annons

Re: Android Auto

3
HellboyElvis skrev:2016 bör ha AVN 2.0 och därför AA efter uppdatering. Be firman som säljer att uppdatera enheten innan köp så vet du säkert...
Jag har en Ceed 2016 CRDi Special Edition med AVN 2.0 och var på Hedins i Kristianstad och frågade om det gick att uppdatera så att jag fick AA men fick svaret nej det går inte.
Cee'd CRDi 2016 Special Edition

Re: Android Auto

4
OK. har iaf skickat 6 mail till 6 olika firmor som har 2016 modeller ang. detta. så vi får se vad jag får för svar från dom så återkommer jag här med svar då en av er säger att det går men inte den andra. jag vill tro att det borde gå då det endast handlar om att göra en mjukvaru uppgradering så det vore ju konstigt om det inte skulle funka.

Re: Android Auto

5
AA och ACP hår ej att ha i bilar som har avn 2.0 enbart dom byte med iavn (och gen 4.x sorento)
Har själv en cee’d GT-line -16 med avn 2.0 och har precis uppdaterat till senaste mjukvara och karta.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"