Annons

Re: GT line 2016 Gps och Radio

31
Sen släpper ju inte Kia nya Katie varje år heller. Och alla dom som har avn med SD-kort så är den som utför uppdateringen bunden att vara vid bilen i ca 30 min. Det är 30 min som verkstaden inte får betalt av någon. Och dom som inte har kort tar uppdateringen ca 2-2,5 timma och där är den som gör uppdateringen bunden till bilen ca 20 min. Det är mycket tid i slutändan som verkstaden inte får betalt för av någon (Kia eller kund)
Sen håller jag med att det är bra servicemind av verkstaden att inte ta ut avgift.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Annons

Re: GT line 2016 Gps och Radio

32
HellboyElvis skrev:HUR kan det vara fruktansvärt dåligt?? Det är ju FRIA uppdateringar i 7 år i samband med service!!
För en del innebär det 8-10 uppdateringar i samband med service på dessa 7 år (förutsatt att det finns nya uppdateringar då såklart)

"För övrigt så är ingen mekaniker fjättrad vid bilen under uppdateringar"...
Men lyften/platsen är ju upptagen av bilen och viss övervakning måste ske under tiden, så teknikern är faktiskt ändå ganska bunden...
Så därför "lönar" det sig bara undertiden en service utförs. Och med "lönar" sig menar jag att det tar bara teknikern ca 10 minuter av hans redan pressade tidsschema att trycka in uppdateringen under tiden.

Försök sätta er in i lite andra perspektiv innan kräkning sker. :sick: :thumbup:
Tja, hur Hedinbil gör när dom uppdaterar min bil vet jag inget om. Antar att uppdateringen görs men ny mjukvara från SD-kortet när det gäller gps:en. Det är ju brukligt. Aldrig hört om att den skulle gå via CAN-bussen. Då behöver den inte hänga på någon lift. Kanske KIA skulle se det ur sina kunders perspektiv när de skriver som de gör "fria uppdateringar" men skickar inte med några pengar till ÅF. Det tycker jag e fruktansvärt dåligt! Så affären mellan ÅF och Kia ska jag ju inte behöva "ta hand om".
Om jag uppfattat det rätt så kom texten " i samband med service" till 2017" eller har jag missuppfattat detta? För om den funnits med tidigare så har jag ju missat detta som kund och då ej läst det "finstilta" tillräckligt
Sportage 1,7 dct7 Special edition Infraröd 2017
Bilagor
redface[1].gif redface[1].gif Visad 1626 gånger 2.41 KiB

Re: GT line 2016 Gps och Radio

33
Ja, den görs från SD-kortet, det är brukligt. Vem har sagt något om CAN-bus? Har inget med detta att göra.
Vem har sagt hänga på lift (lyft?) Jag har sagt ta upp plats i verkstaden. Om det sen innefattar på lyft eller bara på yta i verkstaden kan ju kvitta.
I samband med service kom med de uppdaterade villkoren 2017 ja. Finns att läsa om på kia.se
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"