Annons

Eftermontera orginal nav?

1
Hallå

Har en Ceed -13 komfort, dvs utan nav stereon.

Tänkte uppgradera orginal stereon till nått roligare, och såg att skroten säljer navigator modellen för överkomligt pris.

Men då är ju frågan hur mycket måste byggas om?
Gissar på att kontakterna är samma.
Men gps puck måste eftermonteras?

Någon som har gjort någon liknande byte?
Annons

Re: Eftermontera orginal nav?

5
HellboyElvis skrev:Det jobbigaste är nog att dra GPS-antennkabeln samt byta antennfot.
Själva bytet av enheten är drygt det också med tanke på alla paneler som måste De/Mo, men är ändå överskådligt.
Är nog inte så svårt o montera av själva enheten, är nog några clips som håller den skulle jag gissa.. Sedan vet jag inte hur uttag/intagen ser ut på kablerna

Re: Eftermontera orginal nav?

6
Beroende på vilken stereo du har måste du väl byta ramen/panelen också då stereon är infälld. Men som Hellboy säger så är det mesta böket nog i fråga om antennfot och antennkablar. Såvida man inte kan göra en fuling och lägga gpsantennfoten fram någonstans, och fortfarande ta radion från originalet.

Jag hade planer på något liknande om det blivit en (mer) begagnad bil, men i GT Linen är det ju nav ändå.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Eftermontera orginal nav?

7
Westman skrev:Beroende på vilken stereo du har måste du väl byta ramen/panelen också då stereon är infälld. Men som Hellboy säger så är det mesta böket nog i fråga om antennfot och antennkablar. Såvida man inte kan göra en fuling och lägga gpsantennfoten fram någonstans, och fortfarande ta radion från originalet.

Jag hade planer på något liknande om det blivit en (mer) begagnad bil, men i GT Linen är det ju nav ändå.
Jo visst ang GT Line men du får inte samma utrustning som du hade fått på en executive. Tex så är inte hastighetsmätaren digital uttan vanig.

Stör mig lite med Kia att det är paketen som avgör det mesta samt att man ej kan få tag i vissa paket hela tiden (tex köpa ny executive med gt lite)...
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"