Annons

Generator

1
Fick veta i veckan av min Kia verkstad att generatorn i min 2017-18 ceed GT-line bara laddar när man motorbromsar och inte så länge man gasar.
Det måste ju vara det dummaste påhittet en tillverkare kommit med. Inte så konstigt att vissa här har haft problem med battrei urladdning.
Har man en körstil där man alltid håller lite gas så lär det ju bli problem.
Jag håller på att installera slutsteg nu i bilen och undra om det överhuvudtaget kommer att fungera? Vill ju inte behöva ladda batteriet varje dag :/
Någon här som vet mer om detta stämmer och från vilken årsmodell detta är standard i så fall?
Top-notch Сasual Dating
Annons

Re: Generator

2
Mja, det är snarare så att den inte laddar precis hela tiden, den är lite ”intelligent”. Det är set beskedet jag fått höra av verkstan när det började bli problem med urladdade batterier för dom med dieselvärmare.

Den känner av när spänningen är såpass låg att det behöver laddas, dock blir det problem om man bara kör småsträckor, då hinner den inte ladda ordentligt.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Problem"