Annons

Sand i fönsterlisterna

1
Hej!
Jag köpte en Ceed sw -13 och när jag använde elhissarna så hör jag hur fönstrena repas. Det var sand mellan fönstrena och listerna. När jag tittar närmare så går listen neråt lite mot fönstret så det blir uppsamling av sand snarare än en list som går uppåt längs med fönstret för det motsatta. När jag påpekar det till verkstan om garantiärende så säger dom bara att det är en yttre åverkan och att det inte tas på garantin. Fönstrena har ju repats av en dålig konstruktion, aldrig haft detta problem med tidigare äldre bilar. Borde inte detta vara ett garantiärende?
Annons

Re: Sand i fönsterlisterna

2
Tycker du ska antingen gå tillbaka och "skälla" på dom eller gå till en annan verkstad. Finns en åtgärd på det där problemet där man byter ut listerna mot förbättrade samt byter dom rutor som har blivit repade. Har fått det fixat på min förra cee'd då jag drabbades av det
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Sand i fönsterlisterna

3
Jag är dålig på att skälla och ringde iaf till två olika mekaniker på samma verkstad, samma svar från båda, "yttre åverkan, tyvärr". Jag hade förväntat mig samma åtgärd som du fick. Fick du det på garantin?
Lästee att dom äldre ceeds där blästring förekom på bakre bildörrarna fick en åtgärd om det såg illa ut. Påpekade det till verkstan men dom sa att det också var en yttre åverkan. Har inte hittat några andra skrivna fall med mitt problem förutom dig. Får försöka på nytt, tack för svar!

Re: Sand i fönsterlisterna

4
Ja, fick det åtgärdat på garanti. Åtgärden är fortfarande aktiv och gäller på alla cee'd JD fram till 2015 där kunderna klagat på det. Trycker du ska be verkstaden läsa på lite grann och kolla upp det. Bara att ligga på till du får det fixat
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Sand i fönsterlisterna

5
Terrai skrev:Jag är dålig på att skälla och ringde iaf till två olika mekaniker på samma verkstad, samma svar från båda, "yttre åverkan, tyvärr". Jag hade förväntat mig samma åtgärd som du fick. Fick du det på garantin?
Lästee att dom äldre ceeds där blästring förekom på bakre bildörrarna fick en åtgärd om det såg illa ut. Påpekade det till verkstan men dom sa att det också var en yttre åverkan. Har inte hittat några andra skrivna fall med mitt problem förutom dig. Får försöka på nytt, tack för svar!

Hej, lite nyfiken på hur det har gått om du har fått det åtgärdat eller om vad som händer:)
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Problem"