Annons

Flimmrande ledljus

1
Hejsan!

Jag har en ceed crdi 2014. Köptes ny och det är bara jag som ägt den.

Idag upptäckte jag att ledlisten som går under strålkastarna började flimmra. Stängde av bilen, och då slocknade vänster led helt. Stängde av igen och då var vänster på igen, men den högra flimmrade en hel del.

Kan ju knappast vara dioderna som håller på att ge sig. Alla dioder flimmrade lika mycket. Kan det vara nån säkring som spökar? Känns iaf som något jag inte kan fixa själv, ja en säkring kan man ju byta, men sen tar nog min kunskap slut...

/Magnus
Annons

Re: Flimmrande ledljus

3
amg skrev:Samma problem med min ceed -14. Imorn ska jag lämna in bilen för att få nya på både höger o vänster sida.
Tyvärr ett vanligt fel har jag hört. Går på garantin.
Där ser man. Bekräftade verkstan att det var ett vanligt fel redan vid telefonkontakten? Jag monterade på extraljus för ca ett år sedan så det kan ju knappast vara den som orsakar flimret.

Re: Flimmrande ledljus

4
Enligt min brors kompis som också har en -14 så var det enligt hans verkstad ett vanligt fel på just den årsmodellen. Han hade också problem med båda sina. Enligt min verkstad är de inget snack om saken när de gäller garanti.
Tror inte de har något med extraljusen att göra iaf utan ring in o be om nya led. :)

Re: Flimmrande ledljus

5
amg skrev:Enligt min brors kompis som också har en -14 så var det enligt hans verkstad ett vanligt fel på just den årsmodellen. Han hade också problem med båda sina. Enligt min verkstad är de inget snack om saken när de gäller garanti.
Tror inte de har något med extraljusen att göra iaf utan ring in o be om nya led. :)
Bra. Ringer dem imorgon. Tack för infon.

Re: Flimmrande ledljus

7
När jag besökte verkstaden fick jag beskedet att fungerande insatser väntas in i oktober och att byte går på garantin. Ev kommer beröra ägare att kontaktas av Kia med allmän information om garantibyte. Jag fick också beskedet att det inte är någon idé att byta innan den nya fungerande produkten kommer. Annars riskerar man att få samma problem igen framöver.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"