Annons

Bromsbelägg

1
Hejsan. Ännu en bromsfråga. Måste byta belägg fram å bak på kian, inget avancerat. MEN, när jag sitter och ska beställa nytt så märker jag att det skiljer ganska mycket i storlek på olika märken av belägg.Står ju att det ska passa, men finns ingen risk att det glappar/vibrerar å jäklas om det blir för smått? Å sen en andra grej, står ibland "för 15" resp 16"- system, antar att dom menar fälgstorlek?

Mvh

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Kia Cee'd Crdi - 2013
Annons

Re: Bromsbelägg

2
Bakbeläggen finns bara i en storlek, så det är fritt fram vilket fabrikat du väljer. Tänk på att kolven måste skruvas in eftersom handbromsmekaniken är integrerad i oket.
Fram finns två storlekar att välja på och det har med hjulstorleken att göra. 16"-bromsarna är något större och passar inte på en bil med 15"-hjul

Re: Bromsbelägg

3
HellboyElvis skrev:Bakbeläggen finns bara i en storlek, så det är fritt fram vilket fabrikat du väljer. Tänk på att kolven måste skruvas in eftersom handbromsmekaniken är integrerad i oket.
Fram finns två storlekar att välja på och det har med hjulstorleken att göra. 16"-bromsarna är något större och passar inte på en bil med 15"-hjul
Ahaa. Tack!


Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Kia Cee'd Crdi - 2013
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"