Annons

Strul med ljudet i bilen

1
Hej!

Tänkte kolla med er som har mer koll. Ibland när jag startar min ceed sw -16 GT-line så fungerar inte ljudet på radion. Utan då får man åka utan ljud tills man parkerar bilen och stänger av den. Sen när man kommer tillbaka till bilen efter t.ex en shoppingrunda, så fungerar ljudet igen. Och det är all ljud på bilen, även ifall man använder "blåtanden".

Någon som en aning om varför detta händer?

Tack på förhand!

//Charlotta
Cee´d SW -16 1,6 CRDI DCT GT-LINE, Dark Gun Metal
Annons

Re: Strul med ljudet i bilen

3
Jag har haft samma problem med min gt-line kanske 4-5ggr i början. Nu har det inte hänt på flera månader. Men när det blir tyst så brukar jag ha ett gem som jag resetar radio/Navigatorn med. Öppnar du luckan till minneskortet ovanför Navigatorn så hittar du det lilla hålet där gemet går in i. Funkar bra med tandpetare också. Håll gemet i några sekunder och släpp sen så funkar ljudet igen. Inget borde bli raderat inte på min i alla fall.

Re: Strul med ljudet i bilen

4
På tal om ljud i Niro, vill man spela musik via USB-minne så måste det som finns spå stickan vara i Mp3 format, har haft problem då alt funkat i Taxivolvon men inte i min nya Niro privatbil.
Har också i dag fått mjukvaran uppdaterad till Apple Car Play hos Uppsala bilforum utan kostnad. Så nu gäller det att lära sig alla så kallade ”finesser” som
oftast är sämre och krångligare än det var tidigare!
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"