Annons

Re: Motorvärmare och kupévärmare

11
maaacus skrev: Sladden mellan bil och eluttag är grön så lutar kanske åt Defa då! Ska lyssna ordentligt nästa gång och införskaffa en kupévärmare så är jag mer förberedd än Sthlm för nästa snöfall :-)
Det tror jag att du redan är, du verkar ju vara medveten om att det kan bli vinter i den här delen av världen... :)
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08
Annons

Re: Motorvärmare och kupévärmare

12
Hej!

Tar upp tråden på nytt. Har nu fått till så både motorvärmare och kupevärmare fungerar (hurraa). En fundering, hur fäster man lättast kupévärmaren i Ceeden? För stunden har jag satt den med kraftig karborre på mittkonsolen. Positionsmässigt ser det bra ut, men känns lite osäkert om karborren skulle lossna så ev brand kan ske. Att skruva fast det medföljande fästet vore ju det säkraste alternativet, men hur är det egentligen att skruva i mittkonsolen? Finns det någon annan smart lösning som undviker "skadegörelse" i form av borrning på den nya fina bilen? :-)

Bästa hälsningar,

Re: Motorvärmare och kupévärmare

13
Hej maaacus!
Kul att du nu är beredd på det värsta!

Om du valde att följa mitt råd om Defas kupévärmare eller någon annan kompakt sådan, så är det vanliga att skruva fast värmaren med det medföljande fästet på torpeden på passagerarsidan, så att den inte är i vägen för passageraren.

Defas fäste ser ut så här:
https://www.mekonomen.se/bil/tillbehor/ ... c-pa8968sv

Om man vill kan man då enkelt dra ur värmaren sommartid.

Jag har aldrig varit med om att det skulle vara problematiskt att skruva dit den. Förmodligen är det hårdplast på din torped också, som går att trycka in för att känna att "det inte tar stopp" där innanför. Skruvarna är ju heller inte så långa och sticker bara ut några mm ....... Finns ju distanser att lägga emellan om man tycker att skruvarna verkar långa.
Jag har gjort det på min nya Niro och det gick utan problem.
2020 KIA Niro 1,6 Hybrid DCT6 Pluspaket 1, vit
Har haft: alla tänkbara MB & BMW, men kör sedan några år KIA
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"