Annons

Re: Hur är Kia Kia Motors Swedens info till oss Kiaägare?

11
Skrev till Kia motors KUNDTJÄNST Att jag vet att dom hatar att svara på frågor, men ändå...
Dom ville inte svara. Skickade ett mejl till och frågade vad dom hade KUNDTJÄNST till då. DÅ till min förvåning fick jag svar på mina 2 frågor.
Svaret var f.ö. detta intressanta:
"Pro_ceed har nyligen utgått i produktion och kan inte längre beställas från fabrik. Därav har vi tagit bort denna modell på kia.com/se.
I slutet av 2018 lanseras helt nya Ceed, här planeras även en GT version. I dagsläget saknar vi konkret information om den kommande modell."

Skickade samma frågor till en försäljare. Har inte fått svar där. Tveksamt om DOM känner till detta. Får se.
Kia Pro_Ceed GT+
Annons

Re: Hur är Kia Kia Motors Swedens info till oss Kiaägare?

12
En gång lyckades jag få ett svar från KIA. Undantaget som bekräftar regeln: Keep them away.
Bara som ett kuriosa då citerar jag:
"Hej igen
Vi har nu kontrollerat dina frågor.
Pro_ceed har nyligen utgått i produktion och kan inte längre beställas från fabrik. Därav har vi tagit bort denna modell på kia.com/se.
I slutet av 2018 lanseras helt nya Ceed, här planeras även en GT version. I dagsläget saknar vi konkret information om den kommande modell."
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Hur är Kia Kia Motors Swedens info till oss Kiaägare?

13
När jag hade forumet så hade jag väldigt bra kontakt med bl.a. en som heter Cecilia, hon har numera gått i pension. Dök det upp något i forumet som jag tyckte de borde ha reda på så mailade jag henne. Fick även 10000 kr. för den träff vi (forumet) hade på Mantorp park. Där fick vi även besök av den som var teknisk chef på Kia Sverige samt en firma i Mjölby som ställde ut bilar....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Hur är Kia Kia Motors Swedens info till oss Kiaägare?

14
Ronnie skrev:När jag hade forumet så hade jag väldigt bra kontakt med bl.a. en som heter Cecilia, hon har numera gått i pension. Dök det upp något i forumet som jag tyckte de borde ha reda på så mailade jag henne. Fick även 10000 kr. för den träff vi (forumet) hade på Mantorp park. Där fick vi även besök av den som var teknisk chef på Kia Sverige samt en firma i Mjölby som ställde ut bilar....
Ja, det låter som en smart person. God kontakt med detta forum är ju guld för KIA. Jag har dock känslan att dom inte riktigt har hängt med i marketing, sales promotion, produktplacering PR och allt vad det kan heta. Dom kör på som en lanthandel på 1800-talet. Nja dom var med om och kring sig än KIA. KIA är ju närmast snorkiga när man kontaktar dom. Tror att om jag frågade dom vad klockan var så skulle dom hänvisa mig till en KIA-verkstad. Dom läser knappt mejl.
Kia Pro_Ceed GT+
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"