Annons
Annons

Re: Någon som har monterat dragkrok på GT-Line?

3
Monterade själv med min sons hjälp drag från Autoexperten på min GT-line 2016. Mycket bra passform. El-satsen från EH-connector är plugg-in = ingen kapning av kablar, du behöver endast borra ett hål för jordkabeln. Samma drag monterade jag tidigare på min Ceed 2013. Andra gången på min nya GT-line gick det betydligt fortare. Thule har sålt sin dragkrokstillverkning till Brink så den marknadsför numera under namnet Brink. Om man inte gjort detta tidigare så kan man räkna med att det tar 3 timmar att montera draget och ungefär samma tid för kabelsatsen. Mycket inredning bak måste tas ut. Klipps som håller inredningen måste ersättas med nya, flyger iväg som popp-korn. Resultatet i slutändan blir mycket bra.

Köpte båda gångerna hos Autoexperten.
55-561000 Thule fast dragkrok 50-3517916 EH-connector,
7-polig kabelsats.

Jag har valt fast drag då jag är "trött" på att det löstagbara på tidigare bilar alltid har fastnat vid besiktningen med ombesiktning som följd.
KIA Cee'd 1,6 CRDi SW GT Line -2016, Skoda Fabia 1,6 TDI CR 2011

Re: Någon som har monterat dragkrok på GT-Line?

7
Köper man den dragkrogs satsen jag rekommenderade tidigare så kan man göra hela monteringen utan att montera bort bakre kofångaren. Den passar lika bra på KIA GT-Line som på KIA SW. Man får vad man betalar för. Har nu monterat den på en Kia Ceed kombi 2013, Min GT-line 2016, Min sons KIA ceed 2:nd ed 2015.
Kia Ceed SW 2013, Kia GT-Line 2015, Kia Niro Ladd-hybrid 2019

Re: Någon som har monterat dragkrok på GT-Line?

8
nikmat skrev:Jag har nu fått rätt dragkrok, efter 1 månads diskussion med firman jag handlade den av! Balkfästena är inte lika för vanlig Cee'd SW och GT-Line!
Kaross och chassi är precis samma på alla cee'd JD från 2013 och framåt. Monterade exakt likadana krokar på men gamla -15 pre facelift och min nya -16 facelift GT-line, och båda är kombi
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Någon som har monterat dragkrok på GT-Line?

9
FilipLyxell skrev:
nikmat skrev:Jag har nu fått rätt dragkrok, efter 1 månads diskussion med firman jag handlade den av! Balkfästena är inte lika för vanlig Cee'd SW och GT-Line!
Kaross och chassi är precis samma på alla cee'd JD från 2013 och framåt. Monterade exakt likadana krokar på men gamla -15 pre facelift och min nya -16 facelift GT-line, och båda är kombi
Avgassystemet skiljer sig på vanlig Cee'd och GT Line, det vanliga balkfästet höger bak krockade med det dubbla avgas utsläppet. Åtminstone på den kroken jag monterade.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
KIA Ceed 1,5 T-GDI SW GT Line - Modellår 2021
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"