Annons

Re: Garanti återgärd

21
Kolla med en oberoende lackverkstad om deras åsikt och sen driva det vidare mot Kia?
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Annons

Re: Garanti återgärd

22
Nu blev jag lite fundersam, dessa bubblor påminner om dem jag har på undersidan. Från dörrslutet (lite längre ner kanske) sen runt så lacken ligger mot marken (överdriver). Detta är dock hela sidorna på bilen och "jämt" med bubblor överallt, extra skydd trodde jag
Har ni också detta eller har jag big problems?! :-O

Re: Garanti återgärd

23
nordstrommm skrev:Nu blev jag lite fundersam, dessa bubblor påminner om dem jag har på undersidan. Från dörrslutet (lite längre ner kanske) sen runt så lacken ligger mot marken (överdriver). Detta är dock hela sidorna på bilen och "jämt" med bubblor överallt, extra skydd trodde jag
Har ni också detta eller har jag big problems?! :-O
Tror det som du menar med bubblor utmed sidan är det extra karosskyddet som sprutas på för extra skydd mot däcksprut o dyl, har samma på min.
Mvh Jimmi
Kia Cee'd sw crdi - 13

Re: Garanti återgärd

24
@rojjbin om du läser deras manual så måste ägaren till bilen serva den enligt deras serviceplan.

Så har föregående ägaren inte stämplarna så kan Kia neka detta (tragiskt men sant)

Därav även om det är drygt så se till att den bil du köper som har garanti kvar faktiskt har blivit servar enligt plan. Annars så frångår vissa garantier.

Hoppas att det gick bra med att få till det skriv gärna om hur det gick efter!
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"