Annons
Annons

Re: Lackskav bakom nummerskylthållare

3
Trist det där, tyvärr är detta något man får på de flesta bilar då de endera skippar distanserna helt eller så är de för tunna.

Tack för att du la ut det här, nu ska jag ta ned min hållare någon dag och svarva till 2 grövre nylondistanser så jag slipper detta bekymmer, samtidigt kommer jag byta ut de rostbenägna skruvarna som trafikverket skickar med varje nummerskylt mot A4 kvalitet rostfritt, lite fett på gängorna och den kommer gå lekande lätt att ta ned i framtiden.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Lackskav bakom nummerskylthållare

4
Otroligt roligt med en till som gillar att göra rent på svåra ställen.
Jag satt att gjorde rent med topps vid gångjärnen en gång, det har jag fått höra i många år nu. :-)
Men så otroligt tråkigt att se de där märkena, speciellt när du tar ner för att undvika rost och märken.
Hälsningar mirre.

Re: Lackskav bakom nummerskylthållare

5
Det finns många fina bilar som ser rena ut, sen öppnar man dörrarna så är de skitiga i dörrgångar, ofta svarta på undersidan dörrarna. Kanterna under huven och bakluckan. Usch.

En bil tar 2-3 timmar att tvätta. Vad är nyttan att göra rent de stora plåtytorna om man skippar de kritiska platserna?
De flesta idag är bara ute efter att visa en fin fasad, automattvättar är en stor bidragande orsak.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Lackskav bakom nummerskylthållare

6
Jag fick exakt lika på min, det gick ej på garantin men Bilfirman stod för omlack på den då dom monterat hållaren fel enligt verkstaden. Det skall sitta skumgummi bakom som håller ut hållaren så att den inte slår i när man stänger bakluckan och dessa hade säljaren glömt att montera tydligen.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Lackskav bakom nummerskylthållare

7
DavidB skrev:Jag fick exakt lika på min, det gick ej på garantin men Bilfirman stod för omlack på den då dom monterat hållaren fel enligt verkstaden. Det skall sitta skumgummi bakom som håller ut hållaren så att den inte slår i när man stänger bakluckan och dessa hade säljaren glömt att montera tydligen.
På min sitter skumgummi på bägge ytterkanterna, EJ i mitten. Känns så här i efterhand rätt snålt och korkat :lol:
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"