Annons

Kända fel

1
Blev inspirerad av listan med fel som finns i det äldre Ceed forumet. Vi kan väl göra en likadan med våra modeller.

Alltså, lista upp vad som finns för kända fel på Ceed, Bränslefilter är ju ett känt och uppmärksammat fel.

Jag bidrar med att det är undermåliga stänkskydd fram, var inne på service, påtalade just detta att framdörrarna blir blästrade i underkant. Men inget som Kia stod för fick jag veta, bilen har gått 3000 mil.

Vindrutespolningen är väl kanske inget fel, men väl dålig funktion kan man säga, då man nästan bara vid stillastående kan få rutan helt ren.

Lista på :)
Kia Ceed Action 1.4 crdi.
Samt flera gamla folkvagnar =)
Annons

Re: Kända fel

3
stänkskydd fick ja nya på både 2014 o den nya 2015
stolsvärme är det vissa som fått utbytt
backspeglarna dåliga, förra bilen så gick inte ena backspeglen ut varje gång
o nu nya bilen så går dom inte jämt ut eller in
vet att en verkstad skickat en förfrågan till kia ang. backspeglar då flera klagat
kia sportage special edition

Re: Kända fel

4
Felet med att höger backspegel ej går ut automatiskt ibland har jag med, sen är det nåt fuffens med AC.n allt som oftast när jag tryckt på knappen så att all luft går på framrutan så försvinner inte den symbolen när jag sen slår på auto läget, och även när man trycker så att luften ska gå i "snabbt" läge så gör den inte det,, det funkade bra i sommras men inte längre,, sätesvärmen e rent av bedrövlig oxå, blir knappt varm alls, ser att den fått det fixat!? så det är ett fel dom vet om då??

är det nån som oxå tycker navigation är kass? visar ofta fel väg,

Re: Kända fel

5
steffenw0lf skrev:Felet med att höger backspegel ej går ut automatiskt ibland har jag med, sen är det nåt fuffens med AC.n allt som oftast när jag tryckt på knappen så att all luft går på framrutan så försvinner inte den symbolen när jag sen slår på auto läget, och även när man trycker så att luften ska gå i "snabbt" läge så gör den inte det,, det funkade bra i sommras men inte längre,, sätesvärmen e rent av bedrövlig oxå, blir knappt varm alls, ser att den fått det fixat!? så det är ett fel dom vet om då??

är det nån som oxå tycker navigation är kass? visar ofta fel väg,
Ceeden har ju nåt jäkla auto defrost läge med en fuktsensor på framrutan som är helt värdelöst! Det står dock hur du stänger av det i instruktionsboken :)
Angående sätesvärmen så finns det en fix, bara att boka så byter dom styrboxen till värmen, men det vart ju inte MYCKET bättre men den funkar ju iaf....för utom min som gick sönder igen, 2 veckor för nya delar.... :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Kända fel

6
Vet själv inte om de är dålig värme i stolarna,står jämt i garage
Gäller det även 2015 års modell?
Vet att 2013 hade dålig värme i stolarna
Ska lämna in den för backspeglarna, o går de att få bättre värme i säterna,så
passar ja på
kia sportage special edition

Re: Kända fel

7
Har en 2013... känner ej igen vare sig problem med defroster, speglar eller sätesvärme...kanske dom löst det på servicen ?
Eller att jag bor där det aldrig blir mer än -5 ?
Men mitt c-lås har ballat ur härom veckan...tror det är vänster bak...när man kör iväg och autolås går på så klickar den fram o tillbaka några ggr och sen blinkar låsknappen mitt i panelen att någon dörr ej är låst ?
Jag kopplade ur detta i menyn (autolås) och tar det nästa service.....
Tror det var kylan och fukten...skall testa om ett par veckor igen :)

Re: Kända fel

9
Kör en -15 och det enda jag har att klaga på är vindrutespolningen som kunde varit bättre men annars fungerar allt hur bra som helst än så länge... Inget alls att klaga på stolvärmen...
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Blackline Edition - 17
Kia Sorento 2.2 CRDi AWD Business Plus, -16
Kia Ceed 1.6 CRDi SW Special Edition -15
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"