Annons
Annons

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

42
kallt_kaffe skrev:
kiaceeddriver skrev:Om jag har 1.6 crdi 128hk. Vilken skall man beställa då? Tyckte det var två som det stod samma på.
Enligt din signatur så har du årsmodell 2013 vilket betyder att du har en JD och då är det något av dessa du skall ha:
http://www.racechip.com/chiptuning/kia/ ... /index.php
JD?
Har jag köpt fel? Gick igenom deras guide och hamnade på en sida med tre boxar....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

44
kallt_kaffe skrev:Länken jag postade är förmodligen den sidan.

ED = gamla ceed -2012
JD = nya ceed 2012-

Sen tror jag iofs att du får samma box oavsett om du väljer ED eller JD så länge du väljer 128hp varianten.
Tack. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

46
golfaren1956 skrev:Var sitter kopplingen till efektboxen på en 2012. Beställde en i går och får leverans i dag.
Nu vet jag ju inte om du har en 2012 ED eller en 2012 JD, d.v.s. gamla eller nya Cee'd men troligen sitter den på samma ställe på både den gamla och nya.

D.v.s. lyft på "locket" på motorn. Sitter en kontakt i änden på ett rör på höger sida (om du står framför bilen och tittar). Det är svårt att misslyckas. Iaf på nya modellen som är den enda jag tittat under huven på.
Kia Niro PP2 2017

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

47
Ronnie skrev:
kallt_kaffe skrev:Länken jag postade är förmodligen den sidan.

ED = gamla ceed -2012
JD = nya ceed 2012-

Sen tror jag iofs att du får samma box oavsett om du väljer ED eller JD så länge du väljer 128hp varianten.
Tack. :)
Thank you for your mail and your interest in our products.

It belongs to the building year of your engine. ED is till 2013
and JD is from 2013.

It will also works with an automatic gearbox.

The maximum torque of the engine will reach the limit just for a very short time.
For this reason you will never get an overloaded manual transmission.

We have just good results with many different engines, performance classes and
manufacturer.


Som sagt ED är gamla och JD är nya Ceed ;)

Till er som haft boxen ett tag nu, tycker ni inställningen D1 funkar bäst?
Jag tänkte installera boxen ikväll
Xceed plug in hybrid 2020

Re: Till alla er som har effektbox från Racechip

48
Foued skrev:
Ronnie skrev:
kallt_kaffe skrev:Länken jag postade är förmodligen den sidan.

ED = gamla ceed -2012
JD = nya ceed 2012-

Sen tror jag iofs att du får samma box oavsett om du väljer ED eller JD så länge du väljer 128hp varianten.
Tack. :)
Thank you for your mail and your interest in our products.

It belongs to the building year of your engine. ED is till 2013
and JD is from 2013.

It will also works with an automatic gearbox.

The maximum torque of the engine will reach the limit just for a very short time.
For this reason you will never get an overloaded manual transmission.

We have just good results with many different engines, performance classes and
manufacturer.


Som sagt ED är gamla och JD är nya Ceed ;)

Till er som haft boxen ett tag nu, tycker ni inställningen D1 funkar bäst?
Jag tänkte installera boxen ikväll
Rent subjektivt så är det lite mer intressant att gasa på lite, för det märks att det händer mer än innan.
Det är ju inte så mycket så man häpnar, men det märks. Klart man kunde levt vidare med original, men nu har jag en box. :)
Känns ju lite som om man ändå ska låta den vara i sin grundinställning, att man gjort något som det finns en anledning att Kia inte gillar detta, man ksnske belastar motorn på ett mindre bra sätt, vad vet jag?

Dessutom så begriper jag inte de andra lägena, är det fasta lägen eller är det en vridpotentiometer?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Återgå till "Generella diskussioner"