Annons

Blåtand söker

1
Har synkat ihop min & frugans mobil till blåtanden i bilen.
Något som stör mig lite att, då vi inte kopplar in mobilen varje gång vi ska köra så söker den efter någon av våra mobiler.
Då BT är avslagen blir radion svart "hittar inte...blabla" eller nåt i den stilen.

Hur ändrar man att den INTE ska söka efter våra mobiler varje gång vi startar bilen, lite störande att behöva trycka på radio knappen varje gång vi sätter oss i bilen.

Har skummat lite i manualen, men hittar inget, har säkert missat något.
Enda är väl att radera telefonerna från bilen isåfall? och behöva ansluta dom om dom efter varje gång?

Borde finnas en av och på knapp för BT i inställningar på bilen?

Blev lite luddigt, men hoppas ni förstår vad jag menar?
Annons

Re: Blåtand söker

4
nje, har inte alltid på BT på mobilen.
Utan det är i BT i bilen som är på då den söker efter min telefon vid varje start av bil.

Får helt enkelt radera våra mobilen från bilen, och lägga till dom varje gång vi ska nyttja.
Hittar ingen AV & PÅ knapp för BT i bilens inställningar.

Re: Blåtand söker

5
Kämpa inte emot utvecklingen nu.
Låt BT alltid vara på i mobilen så funkar allt som det ska.

Hur gör du om det ringer annars då när du kör och BT inte är aktiverat i mobilen? Skiter i att svara?
Tesla Model 3 LR AWD
Såld: Kia eNiro Adv Plus Tech

Re: Blåtand söker

8
kämpar inte emot.
Vill bara inte att radion söker efter våra telefoner när vi inte behöver koppla upp dom.

är det längre sträckor kopplar jag ihop dom, kortare, svarar/ringer upp när jag stannat.
Aldrig fått ett samtal om ej kunnat vänta :)

Vi alla är olika.

Vill bara ha ett alternativ att kunna få välja när man vill koppla ihop mobilen.

Blåtand söker

9
PeterV skrev:kämpar inte emot.
Vill bara inte att radion söker efter våra telefoner när vi inte behöver koppla upp dom.

är det längre sträckor kopplar jag ihop dom, kortare, svarar/ringer upp när jag stannat.
Aldrig fått ett samtal om ej kunnat vänta :)

Vi alla är olika.

Vill bara ha ett alternativ att kunna få välja när man vill koppla ihop mobilen.
Hahaha såg först nu att problemet är tvärt om :D
Just detta problem har jag även upplevt i V70n jag har nu, om man tex har glömt telefonen hemma så håller den ändå på att söker efter den en stund efter det att man startat bilen men på Volvon kan man enkelt trycka bort det, kommer inte ihåg hur det var på Ceeden om man kunde trycka bort det på något sätt.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Blåtand söker

10
PeterV skrev:kämpar inte emot.
Vill bara inte att radion söker efter våra telefoner när vi inte behöver koppla upp dom.

är det längre sträckor kopplar jag ihop dom, kortare, svarar/ringer upp när jag stannat.
Aldrig fått ett samtal om ej kunnat vänta :)

Vi alla är olika.

Vill bara ha ett alternativ att kunna få välja när man vill koppla ihop mobilen.
instämmer återigen med inläggen ovan. Stäng av BT på mobilen om du inte vill att mobilen ska använda BT. Enkelt. :geek:

Och är det mer sällan du faktiskt använder BT i bilen så gör du tvärt om: ha BT avstängt på mobilen (sparar batteri!) tills du bestämmer dig för att du behöver koppla upp dig i bilen. Då slipper du krångla med att "avbryta uppkoppling pågår" titt och tätt! ;)
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"