Annons

Nav / fartkameror

1
Hej
Har har en Ceed Fifa edition -14 och hämtade ut bilen för ca en månad sedan och jag har en fråga angående fartkameravarning i navigationssystemet.
Jag har för mig att denna varnade för fartkameror precis när jag hämtade ut bilen men nu får jag ingen varning längre. Hur har ni det i era bilar finns det fartkamerorvarning eller inte? frågade återförsäljaren men han visste inte säkert utan skulle kolla upp det.
Annons

Re: Nav / fartkameror

2
Hämtade ut min Fifa i går (30/9) och den varnar inte för några kameror alls, märkte jag :evil: vad det betyder får vi se framöver. Däremot varnar den för att jag kör fortare än vad det står i navigatorn. Men hur ofta uppdateras det ??
Kia ceed sw 1,6 crdi limited 2014

Re: Nav / fartkameror

3
AnKa skrev:Hej
Har har en Ceed Fifa edition -14 och hämtade ut bilen för ca en månad sedan och jag har en fråga angående fartkameravarning i navigationssystemet.
Jag har för mig att denna varnade för fartkameror precis när jag hämtade ut bilen men nu får jag ingen varning längre. Hur har ni det i era bilar finns det fartkamerorvarning eller inte? frågade återförsäljaren men han visste inte säkert utan skulle kolla upp det.
Jag har ingen aning om varför en tillverkare skulle sätta varning om fartkameror i sina system och jag tror därför att det helt enkelt inte finns och ej heller funnits, men däremot har många gpser idag en funktion som talar om om man kör fortare än gällande hastigetsbegränsning och det är ju mer förståeligt om det är den funktionen du upplevt :)

Fartkamera bevakning är nog endast tredjeparts programvara som erbjuder.
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Nav / fartkameror

4
swerin72 skrev:Hämtade ut min Fifa i går (30/9) och den varnar inte för några kameror alls, märkte jag :evil: vad det betyder får vi se framöver. Däremot varnar den för att jag kör fortare än vad det står i navigatorn. Men hur ofta uppdateras det ??
På kartorna laddade i ditt system så har de flesta vägar även hastighets info nu för tiden och den funkar bra ända tills väghållaren ändrar hastegetsbegränsning på vägen :)
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: Nav / fartkameror

6
Garmins fartkameror

Alla Garmin-enheter har den fullständiga Cyclops-databasen för fartkameror förinstallerad. Med hjälp av den får du veta vilka hastighetsbegränsningar som finns där du kör och om det finns några fartkameror. Att hålla hastighetsgränsen och undvika olyckor gör vägarna säkrare. Dessutom hjälper det dig att behålla lägre försäkringspremier och undvika straff och böter.
Sen får man betala en slant för att prenumerera på funktionen. Synd det inte verkar finnas till Kias Nav. Har en Garmin sen innan och funktionen är oerhört praktisk, till och med i Polen plingade det till och varnades ett par gånger.
Ceed SW GDI/DCT Machine Silver, LTD Ed 14.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"