Annons

Re: Takbox till Kia Carens 2016.

11
Jag monterade räcke och box förra veckan. Det blev ett Thule flat bar med 753-fot. Jag hade en freetime 2000 sedan tidigare. Var rädd att den inte skulle passa eftersom carens är 3 dm kortare än min förra bil men den satt helt perfekt. Angående maxhöjd så borde du klara två meter om du köper den box jag har, den ska vara 30 hög. Använd sedan Thules lägsta räcke med flat bar och köp INTE 753-fötterna utan ta den dyrare modellen av fot som liksom är mer integrerad med räcket. Detta ger mindre lastyta på räcket men bygger mindre och ger ett cleanare utseende. Bor du i Stockholm kan jag rekommendera ett ställe i Hässelby som säljer takboxar och räcken. Både nytt och begagnat. Dom kör dessutom kampanj nu (eller gjorde iaf förra veckan). Där kan du få räcket monterat och prova med en av deras begagnade boxar. Bland annat freetime 2000.
Annons

Re: Takbox till Kia Carens 2016.

12
Forsberg skrev:Jag monterade räcke och box förra veckan. Det blev ett Thule flat bar med 753-fot. Jag hade en freetime 2000 sedan tidigare. Var rädd att den inte skulle passa eftersom carens är 3 dm kortare än min förra bil men den satt helt perfekt. Angående maxhöjd så borde du klara två meter om du köper den box jag har, den ska vara 30 hög. Använd sedan Thules lägsta räcke med flat bar och köp INTE 753-fötterna utan ta den dyrare modellen av fot som liksom är mer integrerad med räcket. Detta ger mindre lastyta på räcket men bygger mindre och ger ett cleanare utseende. Bor du i Stockholm kan jag rekommendera ett ställe i Hässelby som säljer takboxar och räcken. Både nytt och begagnat. Dom kör dessutom kampanj nu (eller gjorde iaf förra veckan). Där kan du få räcket monterat och prova med en av deras begagnade boxar. Bland annat freetime 2000.
Skaffade räcke och box till vår Carrens -15 i somras. Även jag köpte Thule WingBar (antar du menar dessa) med 753-fot. Den längd som Thule rekommenderar på lastprofilerna tycker jag dock är i längsta laget. De sticker ut ca 1dm på varje sida! Nu i efterhand skulle jag valt den dyrare WingBar Edge 9592 istället. Ger ett cleanare intryck som du skriver.
Till takbox köpte vi Thule Touring Sport som vi är nöjda med. Väldigt lättmonterad!
Skriv svar

Återgå till "Carens"