Annons

Årets underhåll 2016

1
Har kollat lite hur bromsarna ser ut vilket jag gjort varje år samt rengjort och smörjt med kopparpasta. Nu har bilen rullat 10000 mil och är 6 år. Jag har fortfarande mellan 5 och 6 mm kvar av originalbeläggen (se bilder). Men denna sommar kommer jag i alla fall att byta runt om trots att jag skulle kunna köra ytterligare 1 år, men jag har ingen att tävla emot förutom mig själv. Så nu blir det i alla fall ett byte och sedvanlig bromsservice. Kolla Youtube kanalen Chris Fix, där kan du få massor av tips när det gäller bromsar mm. https://www.youtube.com/user/PaintballOO7
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007
Annons

Re: Årets underhåll 2016

2
Jag har nu har jag bytt till nya bromsbelägg efter 10 000 mil trots att det inte var nödvändigt. Jag skall nu byta bil och ville att den nya ägaren skulle få nya bromsar som jag ändock hade inhandlat. Detta är för övrigt sista gången som jag gör ett inlägg på forumet då jag byter bil i morgon och har redan tecknat mig på ett annat märkesforum. Carensen har varit den hittills bästa bilen av de över 50 märken och modeller jag ägt (Detta inkluderar olika Volvomodeller, BMV, Mercedes Saab och många många fler) under mina 55 år med körkort. Jag tackar alla Kia-ägare för 6 år med trevlig samvaro och lite finurliga frågeställningar och kommentarer. Om den nya ägaren av min gamla Carens fortsätter att berätta om bilen med dess fördelar och mindre brister hoppas jag att ni tar väl hand om honom.
Tack för mig.
De gamla bromsbeläggen med 10 000 mil De gamla bromsbeläggen med 10 000 mil
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007

Re: Årets underhåll 2016

3
Gorhog skrev:Jag har nu har jag bytt till nya bromsbelägg efter 10 000 mil trots att det inte var nödvändigt. Jag skall nu byta bil och ville att den nya ägaren skulle få nya bromsar som jag ändock hade inhandlat. Detta är för övrigt sista gången som jag gör ett inlägg på forumet då jag byter bil i morgon och har redan tecknat mig på ett annat märkesforum. Carensen har varit den hittills bästa bilen av de över 50 märken och modeller jag ägt (Detta inkluderar olika Volvomodeller, BMV, Mercedes Saab och många många fler) under mina 55 år med körkort. Jag tackar alla Kia-ägare för 6 år med trevlig samvaro och lite finurliga frågeställningar och kommentarer. Om den nya ägaren av min gamla Carens fortsätter att berätta om bilen med dess fördelar och mindre brister hoppas jag att ni tar väl hand om honom.
Tack för mig.

CIMG0024.JPG
Tack för din tid här. Hoppas "ditt" nya forum faller ut till belåtenhet. :)
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Carens"