Annons

Re: Vad har ni för bränsleförbrukning?

11
fsvardh skrev:Återkommer i frågan när första tanken är slut :) vad ligger du själv på i snitt?


Hämtar min nu på onsdag. Demobilen jag hade en helg fick jag ner till 0,56 när när vi körde runt vättern,
Dock tror jag att den bilen var ganska hårt körd just för att det var en demo med ca 200 mil på mätaren,
Kommer ju köra betydligt lugnare när jag får min egen.
Carens -14 CRDI 1.7 Navigator Panorama
Annons

Re: Vad har ni för bränsleförbrukning?

12
Linus.Levin skrev:
fsvardh skrev:Återkommer i frågan när första tanken är slut :) vad ligger du själv på i snitt?


Hämtar min nu på onsdag. Demobilen jag hade en helg fick jag ner till 0,56 när när vi körde runt vättern,
Dock tror jag att den bilen var ganska hårt körd just för att det var en demo med ca 200 mil på mätaren,
Kommer ju köra betydligt lugnare när jag får min egen.
Första tankningen 1.7 CRDI 115hk 0,68/mil
Carens -14 CRDI 1.7 Navigator Panorama

Re: Vad har ni för bränsleförbrukning?

14
Jag har legat nästan konstant på 0,55 sedan jag köpte bilen och har tankat nästan uteslutande på Tanka/ OK/Q8 pga av att jag har Volvo kort.

För ca. 1 månad sedan så tankade jag på Preem med deras superdiesel ACP och till min förvåning så visade färddatorn 0,53 när tanken nästan var slut plus att jag upplevde att motorn var piggare och mer jämn. :shock:
Det ÄR skillnad på Diesel och Diesel! :o
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI EX 2012, Nav-paket, Takfönster fram och bak, Färg Dark Gun Metal

Re: Vad har ni för bränsleförbrukning?

17
Anders1960 skrev:Jag har legat nästan konstant på 0,55 sedan jag köpte bilen och har tankat nästan uteslutande på Tanka/ OK/Q8 pga av att jag har Volvo kort.

För ca. 1 månad sedan så tankade jag på Preem med deras superdiesel ACP och till min förvåning så visade färddatorn 0,53 när tanken nästan var slut plus att jag upplevde att motorn var piggare och mer jämn. :shock:
Det ÄR skillnad på Diesel och Diesel! :o

Men kör du Sportage eller nya Carens?
Carens -14 CRDI 1.7 Navigator Panorama

Re: Vad har ni för bränsleförbrukning?

18
Har nu passerat 6000 mil med min Carens 2010. Bränsleförbrukningen har alltid varit låg men tendensen visar sjunkande trots 2,0 motor CRDi med 140 hkr. Ligger normalt mellan 0,5 och 0,53. Drog ner husvagnen till Småland förra veckan, ca 30 mil med vår Hobby Prestige 560 med "tillåten" totalvikt på 1500 kg. Förbrukningen blev då 0,78 lit. Min tidigare Saab drog med samma husvagn minst 1,7 lit.
Kia Carens 2,0 CRDi 140 hkr 6-vxl 7-sits 2010, tidigare SAAB 9-5 BioPower 2007

Re: Vad har ni för bränsleförbrukning?

20
Verkar som dom flesta har en diesel motor.

Vi skall beställa en Carens komfort 2014 snart och kommer då att ta 1,6 Bensinaren med 135 Hk, som dom har kampanj på just nu på 12,000 kr rabbat.

Någon som äger en sådan och kan säga vad bränsleförbrukningen ligger på den ?
Eller vad ni tror att det hamnar på ?

MVH
Morgan
Skriv svar

Återgå till "Carens"