Annons

1600 mil. Mutt hjullager

1
Åkte ner till Västerås från Örnsköldsvik i slutet av förra veckan då ett irriterande ljud plötsligt uppstod. Ja ja tänkte jag vi är ju ändå på väg till staden där vi köpte Carensen. Som vanligt när man åker till Västerås är det dock en massa saker man ska hinna med och släktingar att träffa så jag kom inte för mig att kontakta Windahls för än idag. Efter en kort åktur med servicepersonal konstaterades "precis som jag misstänkte" att ena hjullagret fram pajat. Till helgen åker vi upp till Norrland igen med husvagnen bak men som tur var klämdes min bil in i verkstaden imorgon. Trist att hjullagret inte pallat mer än 1600 mil men skönt att det hinner åtgärdas innan vi åker hem igen.
Annons

Re: 1600 mil. Mutt hjullager

5
Hej

Nu har bilen rullat 22000 mil och jag har inte bytt hjullager än om det inte ingår i nån service på märkesverkstad men det var ett tag sen jag lämna in den på märkesverkstad. Har inte heller bytt avgassystem än heller. Motorn går som en klocka dock är utväxlingen är dålig och det känns som man skulle behöva en växel till. Annars har låset i ena bakdörren slutat funka, handtageti framdörren gått ssönder 3 gånger men jag har lyckats lagat det varje gång. Lite ytrost på huven efter stenskott och vid hjulhusen bak. Det är en 05 2.0L motor. Acc har lagt av och funkar bara om man sätter fläkten på fullfart annars händer det inget.
Skriv svar

Återgå till "Carens"