Annons

Montera ledljus under regskylten

1
Tjena!

Tänkte montera en 120 watts led under skylten. Har en ceed 1.6 crdi 2014 sw. Det är ju en massa kablar till helljuset. Vilken av dem är signalkabeln?

Vill helst inte ha en separat knapp för helljuset utan vill att det ska gå på när jag slår på bilens helljus. Behövs en canbus (oklar stavning) för at montera extraljus på min ceed?

Har en kompis som är bra på att montera men måste veta lite om elektroniken.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Annons

Re: Montera ledljus under regskylten

6
Hej, ursäkta trådkapning men har också en ceed sw 2014 med 1.6 crdi, monterar just nu en ledljusramp vid regskylt.

Hamnade i samma dilemma, mätte på alla kablar i kontakten till ljusmodulen på förarsidan men hittade ingen ledare som gick från 0 till 12V med multimeter när jag slog på helljus.

Jag började misstänka att ljuset har en canbuss in, tycker alla kablar är rätt klena också. De är iaf tunnare än kabeln som matar helljuslampan.

Edit:
Fick du installerat din ramp och fungerar det som du beskriver när du kopplade in reläet till den rosa ledaren?

Vågar jag använda en strömtjuv, dvs en sån liten plastgrej med en liten kniv i som man klämmer fast på helljussignalen och kabeln som styr reläet? Såg andra poster där det nämns att kablarna är så tunna att den lilla kniven som kortsluter de två kablarna kan ev skära av helljussignalen.
Skriv svar

Återgå till "DIY (Do it yourself)"