Annons

Auto start/stopp funktion på Sportage 2,0 aut 2017?

1
Köpte nyss en 2017 Sportage 2,0 AUT Gt-Line.
Jag trodde denna modell hade automatisk start/stopp funktion när man tex stannar för rödljus. Har för mig att den jag testade / demobilen jag provade hade den funktionen..?

Någon som kan bringa klarhet i detta?
Har Sportage från 2016 med samma motor som i mitt fall start/stopp funktion som gör att den stänger av motorn vid tex rödljus?
Annons

Re: Auto start/stopp funktion på Sportage 2,0 aut 2017?

5
Här kommer några fler (dock inte alla) specifikt för denna bil och motor:
*The engine coolant temperature is not too low (Over 45 degree).
*Not DPF regeneration
*Not inhibitor condition for operating strategy or engine fault
CKPS, CMPS, ECTS, VSS, Battery sensor, BBVPS, Neutral Switch, Clutch Switch, APS, Injector
*Battery charge status is adequately high.
*Not communication line error - LIN, CAN
*Vehicle speed less than 5kph
*Vehicle speed over 10kph at least once after key starting or idle starting
*ISG OFF switch off
*Driver’s seat belt and Driver’s Door and hood are closed.
*Battery temperature is between 2 to 55 degree.
*Brake booster pressure not to low.
*Not Blower max.

Re: Auto start/stopp funktion på Sportage 2,0 aut 2017?

6
HellboyElvis skrev:Här kommer några fler (dock inte alla) specifikt för denna bil och motor:
*The engine coolant temperature is not too low (Over 45 degree).
*Not DPF regeneration
*Not inhibitor condition for operating strategy or engine fault
CKPS, CMPS, ECTS, VSS, Battery sensor, BBVPS, Neutral Switch, Clutch Switch, APS, Injector
*Battery charge status is adequately high.
*Not communication line error - LIN, CAN
*Vehicle speed less than 5kph
*Vehicle speed over 10kph at least once after key starting or idle starting
*ISG OFF switch off
*Driver’s seat belt and Driver’s Door and hood are closed.
*Battery temperature is between 2 to 55 degree.
*Brake booster pressure not to low.
*Not Blower max.
Skumt.. Jag har läst igenom instruktionsboken och inte funnit något om dessa "vilkor" eller info överhuvudtaget.. finns heller ingen knappfunktion där man väljer av/på eller liknande.. Är du säker på att detta finns även på den motor som jag har, dvs 2.0 185hk aut?
Ska prata med återförsäljaren senare i veckan då de ska ringa upp mig ca en vecka efter mitt köp. Då får detta li en av frågorna jag ska ställa..

Re: Auto start/stopp funktion på Sportage 2,0 aut 2017?

8
HellboyElvis skrev:Knappen sitter antingen nedanför växelspaken eller på panelen till vänster om ratten vid de andra knapparna beroende på utförande/modell.
Knappen har ett A med cirkelformad pil runt sig och texten OFF under
page.h269[1].jpg
Nej det sitter ingen knapp varken där eller på annat ställe... Jaja..får förhoppningsvis klarhet i detta imorgon torsdag då säljaren ska ringa upp för att stämma av en vecka efter bilköpet..

Re: Auto start/stopp funktion på Sportage 2,0 aut 2017?

9
Ajson skrev:
HellboyElvis skrev:Knappen sitter antingen nedanför växelspaken eller på panelen till vänster om ratten vid de andra knapparna beroende på utförande/modell.
Knappen har ett A med cirkelformad pil runt sig och texten OFF under
page.h269[1].jpg
Nej det sitter ingen knapp varken där eller på annat ställe... Jaja..får förhoppningsvis klarhet i detta imorgon torsdag då säljaren ska ringa upp för att stämma av en vecka efter bilköpet..
Kan upplysa om att 2017 års Sportage med stora motorn och automatlåda har då inte start/stopp funktion!
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"