Annons
Annons

Re: Byte av oljefilter

5
FilipLyxell skrev:Filtret sitter under på motorn. Du ser det när du har skruvat bort hasplasten och ska släppa oljepluggen. Ska du göra ett oljebyte mellan service eller varför byta olja om jag får fråga?:)
Oljebyte mellan servicen, och ska på semester till Italien jag inbillar mig att då är det bra med frisk olja.. Tack för informationen

Re: Byte av oljefilter

6
Grejer är ju att du tjänar ju inget på att göra mellan service? Motorn klarar 2år/3000mil utan problem och om det skulle hända något så har du ju garantin. Så det kommer ju bara kosta dig mer än vad du tjänat på det
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Byte av oljefilter

7
FilipLyxell skrev:Grejer är ju att du tjänar ju inget på att göra mellan service? Motorn klarar 2år/3000mil utan problem och om det skulle hända något så har du ju garantin. Så det kommer ju bara kosta dig mer än vad du tjänat på det
Tror inte riktigt på att motorn mår så bra med samma olja i 3000 mil, dessutom nu när jag har husvagnen bak på, har planer på att behålla bilen även när garantierna gott ut, men som sagt det är min egen teori och mina pengar, men respekterar din åsikt och din omtanke
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"