Annons

Re: 36 månaders fri service Kia Sportage 1,7crdi -15?

11
Hej. Gick med här idag efter att jag googlat & hittat detta forum. Just för att jag kände mig lurad på "3 års fri service" som utlovades när vi i augusti -15 köpte ny bil. Just en Kia Ceed sport ed.
Lämnade bilen igår, blev uppringd idag runt 10-rycket då bilen var klar. Killen talar om vad som är gjort + de 2 extra saker som jag bad om.
Sen säger han: Då landar summan på "5911kr"
Ja utbrister då: Ursäkta, vad sa du?
Förklarar för han att när bilen köptes, så utlovades 7 års nybilsgaranti & 3 års fri service.
Dem hittar INGET i mitt köpeavtal om detta.
Hur som, åker jag & min man dit för att hämta bilen. Går upp till säljavdelningen, söker han som vi köpte bilen av. Som då är föräldraledig. Får istället prata med säljchefen, som lyssnar kollar i våra papper, pratar & förklarar lite om att de just jobbat med sina otydliga kampanjer NO SHIT (tänker jag). Sen går han med oss ner till verkstaden, får vänta några minuter... Sen kommer han tillbaka.
Fakturan rivs!
Tack Hedin Bil i Segeltorp/Stockholm & till den otroligt trevlige samt tillmötesgående säljaren.
Så hopp finns.
Tack för mig & lycka till för fler som ev.drabbas av detta jobbiga dilemma.
Annons

Re: 36 månaders fri service Kia Sportage 1,7crdi -15?

13
HellboyElvis skrev:Har aldrig hört talas om "3 års fri service" på KIA. Kanske är det något som bara vissa återförsäljare kör med, tror inte att KIA centralt gått ut med det iaf.
Inget man sett i reklam eller dylikt heller.
Oavsett vilket så kan jag bara säga stort Grattis! till er som fått igenom det.
När jag köpte min Cee'd GT+ så hade faktiskt Kia en kampanj på service avtal under tre år för alla bilar som såldes fram till augusti. Dock så va inte alla handlare med på den kampanjen.

Det händer ju då och då att Kia Motors Sverige inte är allt för tydliga med vissa grejer samt det ibland är lite väl mycket tryckfel.
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: 36 månaders fri service Kia Sportage 1,7crdi -15?

15
FilipLyxell skrev:Serviceavtal och fri service är ju två olika grejer? På serviceavtalet betalat du ju en månadskostnad för att slippa betala vi själva servicetillfällena?
För av mig (dock tryckfel på dom papprena jag fick). Fri service (tre årsservicar).
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"