Annons
Annons

Re: Sportage 2016

57
Trots vad säljaren sa om navigatorn så kan den ju faktiskt visa fartkameror. Dock krävs att navigatorn är uppkopplad mot et nätverk vilket irriterar mig. För att koppla upp sig mot nätverket måste bilen stå stilla och dessutom räcker det inte med att man kopplat upp sig en gång och angett nätverksnyckel. Varje gång jag sätter mig i bilen så borde väl bilen känna igen telefonens hotspot och koppla upp sig som den gör med blåtandanslutningen? Det tar dessutom lång tid innan bilen lägger upp telefonen i menyn över nätverk. Jag får upp allt annat än telefonen. Först efter en stund går det att ansluta bilen till nätverket. Är det fel på min bil eller är det fler som har samma problem? Jag har provat med två iPhone 6 och det tar lika lång tid varje gång.

Re: Sportage 2016

58
På min Ceed uttagen december 2015 så ligger fartkamerorna i kartan.

Kopplar jag upp den får jag trafikinfo om det finns någon sådan tillgänglig.

Jag har en app som byter profil på min mobil när jag är i bilen. Den byter ringsignal, ljusstyrka m.m. slog tidigare på Wifi Hotspot när jag satte mig i bilen. Har dock slutat använda mobilen som hotspot då det drar ur batteriet snabbare.

Installerade en Car-Fi http://www.tele2.se/handla/car-fi/ , dock så är den lite jobbig då jag måste starta den manuellt efter varje gång jag slagit av tändningen. Jag ska ersätta den med något annat sen, som har batteri och ligger kvar en timme efter att tändningen är avslagen.

Bilen kommer ihåg mina namn och lösenord till min Wifi.

Det som tar tid för min mobil är att uppdatera telefonboken i bilen, det beror nog på att jag har över 700 kontakter i min mobil. Favoriterna ligger dock alltid kvar. Jag kör mobil med Android.

hanse1 skrev:Trots vad säljaren sa om navigatorn så kan den ju faktiskt visa fartkameror. Dock krävs att navigatorn är uppkopplad mot et nätverk vilket irriterar mig. För att koppla upp sig mot nätverket måste bilen stå stilla och dessutom räcker det inte med att man kopplat upp sig en gång och angett nätverksnyckel. Varje gång jag sätter mig i bilen så borde väl bilen känna igen telefonens hotspot och koppla upp sig som den gör med blåtandanslutningen? Det tar dessutom lång tid innan bilen lägger upp telefonen i menyn över nätverk. Jag får upp allt annat än telefonen. Först efter en stund går det att ansluta bilen till nätverket. Är det fel på min bil eller är det fler som har samma problem? Jag har provat med två iPhone 6 och det tar lika lång tid varje gång.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Sportage 2016

59
hanse1 skrev:Trots vad säljaren sa om navigatorn så kan den ju faktiskt visa fartkameror. Dock krävs att navigatorn är uppkopplad mot et nätverk vilket irriterar mig. För att koppla upp sig mot nätverket måste bilen stå stilla och dessutom räcker det inte med att man kopplat upp sig en gång och angett nätverksnyckel. Varje gång jag sätter mig i bilen så borde väl bilen känna igen telefonens hotspot och koppla upp sig som den gör med blåtandanslutningen? Det tar dessutom lång tid innan bilen lägger upp telefonen i menyn över nätverk. Jag får upp allt annat än telefonen. Först efter en stund går det att ansluta bilen till nätverket. Är det fel på min bil eller är det fler som har samma problem? Jag har provat med två iPhone 6 och det tar lika lång tid varje gång.
Jag behövde bara ansluta en gång...nu när jag sätter mig i bilen ansluter den sig själv.

Re: Sportage 2016

60
Jag har en fråga om navigatorn lyckas inte lösa detta. Jag knappar in Sverige sedan när jag vill knappa in en adress så kommer det upp förslag men den gatan jag vill ha finns inte med. Har inte lyckats att kunna bara skriva klart vad gatan heter vad gör jag för fel. Har även hänt med postnummer jag knappat in men kommer inte upp som förslag och kan inte skriva det jag vill. verkar konstigt tycker jag måste göra något fel eller någon inställning.

Återgå till "Generella diskussioner"