Annons
Annons

Re: Dieselvärmare och SIM-kort

3
Jag undrar hur den där lådan ser ut?!

Jag har en liten rund knapp bredvid alla uttag i mitten som blinkar rött. Trycker jag in den så går värmaren igång, men jag har letat ihjäl mig under handskfacket, i motorrummet och under ratten efter en svart liten låda men kan inte hitta något!

Hjälp!

Re: Dieselvärmare och SIM-kort

4
Teawby skrev:Jag undrar hur den där lådan ser ut?!

Jag har en liten rund knapp bredvid alla uttag i mitten som blinkar rött. Trycker jag in den så går värmaren igång, men jag har letat ihjäl mig under handskfacket, i motorrummet och under ratten efter en svart liten låda men kan inte hitta något!

Hjälp!

Det löste sig

Re: Dieselvärmare och SIM-kort

7
Lånar tråden!
Köpte en Sorento -16 med eberspächer igår. Frågade märkes ÅF-säljaren var man stoppar in simkortet till värmaren men fick bara svamlande svar. Hittade en manual i handskfacket och resterna av ett telia-sim samt ett telefonnummer.

Min fråga är nu. Var kan sim-kortet vara placerat? Har det ingått någon form av abonnemang eftersom teliakortet verkar sitta i? Känns lite fel att tidigare ägare har nummer och möjlighet att styra min isf. Kanske behöver jag nån kod från förra ägare som jag inte ens har? Jag hade planerat att stoppa in ett eget nytt kontantkort. För att krångla till det lite extra har jag förståss inte bilen hemma så att jag kan kolla på det just nu. Alla tips om detta mottages med tacksamhet...

EDIT:Har testat mot numret som fanns med bland papperna och värmaren fungerar alldeles ypperligt med sms. Men jag känner ändå att jag skulle vilja byta sim till ett eget
Kia Sorento Business + 2016

Re: Dieselvärmare och SIM-kort

8
Kortet som sitter i är det som följer med vi montering och är ett vanligt kontantkort. I din bil bort boxen sitta bakom knäskydden på förarsidan, smidigast är om du stoppar in huvudet vid pedalerna och kollar upp så borde du se sen ( man kan tycka att det ser malplacerad ut) tänk bara på att dra ur kontakten till boxen innan du tar ut sim-kortet, dosan kan ta skada om man inte gör så
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"