Annons

Service

1
Hej allesammans,


Snart har min Sportage rullat 2800 mil och då är det dags för den första servicen.

Finns det några tips på vad man ska ta upp med verkstaden vid första servicen? uppdateringar av mjukvara tex? eller sköter dem allt själva?
Auktoriserad verkstad eller Kia verkstad?
Prisintervall? vad brukar den första servicen ligga på?

Lite öppen för allt möjligt som ni kan komma att tänka på inför servicen.

Kan även tillägga att jag har en vagnskada på höger skärm efter att någon IQ befriad människa kört in med en kundvagn i bilen på paerkeringen. Ska man betala för att få det reparerat samtidigt? går det att få till någon mängdrabatt på sådana arbeten???

Massa frågor, hoppas på lika många svar :D
Annons

Re: Service

2
Jag är också intresserad av tips/info från alla.
Alhu, du får även gärna försöka komma ihåg att gå tillbaka till denna tråd sedan när du gjort servicen, och berätta hur det gick, vad det kostade och så.

Det är dags för mig med om några månader tror jag.

Re: Service

3
Hej.

Service och vagnskada är två olika saker som du säkert vet och vagnskadan är ju inget du får rabatt på.

Dock så rekommenderar jag att om det enbart är en mindre lacksakda som du har så är det billigare för dig att hantera den själv via t.ex spot repair. (kostar då mellan 2-4k beroende på storlek etc... och din vagnskada är dyrare.)

Service priser finns det en annan tråd för om man är nyfiken, dock inte modellspecifik för Sportage.

mvh
Triangli

Re: Service

9
Är Mekonomen en "godkänd" verkstad? Kanske därför de är billiga....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"