Annons

Låg nivå spolarvätska

1
Är det bara i min version av Sportage, uthämtad januari 2011, där det inte "varnas" för låg nivå på spolarvätskan? Tycker att det är ganska simpel grej att ha med i en bil faktiskt och något som Kia kanske ska tänka på, eller så har de som sagt gjort det i andra modeller. Annars skärpning :)

Min första bil, en Nissan Micra -89", hade inte heller detta vilket resulterade i att man fick stanna och tvätta rutan med julmust ibland :D något sådant vill man inte utsätta fröken Sportage för :)
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011
Annons

Re: Låg nivå spolarvätska

2
Hej!

Jag noterade detta själv här nu för första gången och blev mycke förvånad, att ingen varningsläppa kom upp för låg spolvätske nivå. KIA Sportage 2,0, 184 HK, AWD Automat panoramatak skinklädsel extra högtalarsystem men ingen indikation för låg spolarvätske, skitdåligt. Skönt å höra att det i är min det är fel på..
Kia Sportage 2,0 CRDi AWD EX Aut Komfort 184 hk SUV Panorama Artic white

Re: Låg nivå spolarvätska

7
Alien skrev:Man får inte allt när man köper en "billig" bil.
Tycker det är en billig funktion som borde vara lika självklar som att det varnas när man inte har bältet på sig eller när det är problem med motorn etc.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Låg nivå spolarvätska

8
JohanKarlsson skrev:
Alien skrev:Man får inte allt när man köper en "billig" bil.
Tycker det är en billig funktion som borde vara lika självklar som att det varnas när man inte har bältet på sig eller när det är problem med motorn etc.
Japp håller med.
Hade min -99 passat.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
Skriv svar

Återgå till "Förbrukning och drivmedel"