Annons

Backkamera till Android WiFi el Bluetooth

1
Jag vill få tag på en backkamera som kan använda en app i Androidtelefonen som mottagare, via WiFi eller Bluetooth. Telefonen sitter på vindrutan och används som GPS/Dashcam. Det finns sådana kameror, men jag har inte hittat någon som verkar gå att montera på bilen på något vettigt sätt.
Det vettigaste montagesättet verkar vara "skyltlyktekamera". De skyltlyktekameror som jag hittat hittills, och som passar min bil, verkar vara trådbundna.
Finns det någon här som känner till någon skyltlyktekamera till Sportige R med WiFi eller Bluetooth?
Eller som vet om något annat vettigt sätt att montera kamera (helst utan att ta hål i plåten).
Sportage 2013 CRDi 2,0 AWD
Annons

Re: Backkamera till Android WiFi el Bluetooth

2
Här finns kameror till din bil. Välj den som passar i din skylt belysning.
https://www.aliexpress.com/af/rear-came ... lanktest=0

Sen kopplar du samman den med följande och driver från exempelvis backlampan. Appar står på sidan vart man finner. Har denna sändare själv till min targetsystem på skjutbanan.

https://www.aliexpress.com/item/1PC-Car ... d31eae6973
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Backkamera till Android WiFi el Bluetooth

3
:oops: Tack, precis vad jag letade efter. ( denna rad försvann när jag redigerade inlägget första gången)..
Spelar det någon roll att det på de flesta kamerorna står att NTSC är förvald? I Sverige är väl PAL standard?

Jag har inte handlat direkt från Kina tidigare. Är Air express en pålitlig site? (kanske dum fråga eftersom du lagt ut länken, men vill bara dubbelkolla att det var därifrån du handlade när du köpte dina grejer)
Senast redigerad av Roland Larsson den 09 dec 2016, 17:58, redigerad totalt 1 gånger.
Sportage 2013 CRDi 2,0 AWD

Re: Backkamera till Android WiFi el Bluetooth

6
Siten är pålitlig. Men om du vill kan du handla på ebay.uk istället dock till lite högre pris.
Vad gäller ntsc pal, har inte kollat vad mina prylar är i för format faktiskt. Appar som startar auto finns nog inte.

Men nu ska vi byta ut den wifisändare jag länkar till mot något annat, min 903w har slutat fungera tillsammans med android, det fungerade innan android ver 6.0 men ej nu efter uppdatering till den. Har inte funnit någon lösning ännu dock. Funderar på att beställa en 802w och se om den funkar eller ej.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"