Annons

Sportage 12:a sidesteps

1
Hej hej, ny sportage ägare sedan 4 veckor och ny här på forumet, köpte mig en 12:a awd automat 2.0 bensin och är mycket nöjd.

Saker som jag gjort sedan jag köpte den var att installera en android baserat stereo med pekskärm, gps och hela rubbet, en gas 12" sub i skuffen, spelar på riktigt bra :)

Köpte också sidesteps från ebay för runt 1900:- ink frakt och monterade igår, blev riktigt bra, smidigt att stå på när man tvättat taket och för lillgrabben hemma för att enklare komma in i bilen, bild nedan efter att ha monterat ena sidan
Bild



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Annons

Re: Sportage 12:a sidesteps

3
Ena sidan tog nog en timme efter att ha kollat alla fästen och förstått hur det skulle sitta, andra sidan tog sedan 20min, nej ingenting behövdes borras eller göra någon åverkan, använder befintliga hål i balkarna där det sitter gummipluppar man bara tar bort, stabilt och bra, skall klara 150kg och det känns som det inte är några problem, ser också en fördel att lera som sprätter från däcken nu hamnar under rören istället för på sidan av dörrarna, 10 av 10 för det priset, utseende och funktion helt perfekt :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Re: Sportage 12:a sidesteps

7
jonasnyman skrev:Jag är andra ägaren, den är köpt ny på hedins bil, nyköps kvittot var med, ingen import


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ok. Men snygg är den :)
Vilken stereo har du? Jag har en 8" Android 4.2.2. Allt funkar kanon förutom att jag lyckas inte spegla min telefon till enheten.
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"