Annons

Dimljuskonvertering till xenon

1
Hej på er. Nu är jag på igen att äntligen byta halogenet till xenon. Men jag hittar inte någon film på youtube som beskriver hur man går tillväga. Det sägs att det är enkelt men det är ju allt när man kan det.
Jag tänker på följande: Innerskärmen ska lossas, det finns det två skruvar för som jag lokaliserat. Sedan när jag tittar i bilens manual så ska man vrida bort lampan vid byte. Är det då två lösa sladdar i ett gummilock? I så fall, funkar det att bara göra ett hål i det locket för att dra igenom lampan och sen täta med den gummiring som sitter på xenonlampan? Har läst nånstans att man kan montera xenonlampan och sen ansluta ballasterna via de befintliga + och - kablarna som normalt sitter på halogenlampan. Eller bör jag använda en reläsats för två extraljus? Reläsatsen finns tillgänglig men det är ju ett större projekt i så fall.
Om ni undrar varför jag inte bara skruvar ner bilen och testar så är det för att jag känner mig osäker och vill försöka veta så mycket som möjligt först.
Finns det någon som har bilder på detta?
// Mikke
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg
Annons

Re: Dimljuskonvertering till xenon

2
Äntligen fixat dimljuskonverteringen. Det blir väldigt bra ljus jämfört med original, lyser mycket bredare och ger en längre ljusbild. Sen kanske det bländar, det har jag inte hunnit kolla än. Ingen har blinkat åt mig i alla fall. Sen att det inte är tillåtet det är en annan historia...
Tack till Prestandabelysning för att ni lyser upp mitt liv ännu mer nu.
Sportage 1,7 crdi 2015 SE
Drar på somrarna runt på en Knaus Sport 420 QD Husvagn på 1200 kg
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"