Annons

Chip Trim ASA autotechnik.de

1
Hej

Jag beställde ett chip trim till min Sportage 1,7 diesel ISG från tyskland. Innan beställningen kollade jag upp lite om vad andra hade för erfarenheter av deras chip och fick en god bild av tidigare kunder.

Jag tog också kontakt med företaget och fick mkt snabb respons på mina frågor med ett proffesionellt bemötande. De svarade inom 24 timmar på alla mina mail och lämnade också mkt utförliga svar om hur saker och ting hängde ihop.

Deras chip ger en effektökning till 136 hk och 307 nm i vridmoment.

Det tog 5 min att monetra chipet på bilen och allt såg bra och ordentligt ihop skruvat ut.

Efter ha kört med chipet i 1v så kan jag konstatera att det ger bra respons mellan 1500-3000 varv och det känns tydligt att något har hänt med bilen. Det blir en helt annan upplevelse att köra denna sportage vid omkörningar och när man har husvagn eller annat tungt kopplat till den.

Enligt en snabb mätning så ser det ut som bränsleförbrukningen också minskat med ca 6-7% under denna veckan jag kört med chipet. Motorn går fint och har inga hack eller några andra problem som jag vet att vissa fått efter monterat sitt chip från andra leverantörer.

Vidare kan man ställa chipet i olika lägen beroende på hur mycket effekt man vill ha ut. Finns också olika program till det som man kan ställa in.

Liknande chip som jag kikat på här hemma kostar runt 3000-5000 kr, detta köpte jag på ebay.de för 100 euro med frakt,

Dem erbjuder bra garantier och verkar mkt nöjda kunder. På ebay har man sålt 9023 gånger och har en kundnöjdhet på 99,8% vilket är otroligt högt. Ser att sista 12 månaderna har man sålt 446 produkter varav en kund inte är nöjd.

Jag sammanfattningsvis starkt rekomendera ASA autotechnik.de för chiptrimma då de har bra chip samt en utomordentlig support på sina chip. Och framförallt så har de bra koll på hur ett chip ska byggas utan att äventyra bilens motor och växellåda men ändå få en mkt god effekthöjning.

Så den som funderar på chiptrimma sin Kia bör noggrant överväga ASA som sin leverantör.
Kia Sportage Edition II 2015
Annons

Re: Chip Trim ASA autotechnik.de

2
robert_gbg skrev:Enligt en snabb mätning så ser det ut som bränsleförbrukningen också minskat med ca 6-7% under denna veckan jag kört med chipet.
Enligt färddatorn eller vid pumpen? Dieselbox:arna lurar systemet att skicka på mer bränsle än det tror att det gör så färddatorn kommer att visa en lägre förbrukning om man använder har en box. Jag kör själv med en dieselbox in min Cee'd och jag upplever förbrukningen som ungefär samma som innan, däremot visar färddatorn en ännu mer optimistisk förbrukning än innan.
Kia Niro PP2 2017

3
Det låter väldigt likt reklam, detta inlägg. Mycket lovordande och formulerat precis som en text på en hemsida för chiptrim (med lite hjälp av Google translate, då grammatiken brister).
Jag ställer mig skeptisk mot denna typen av inlägg/smygreklam.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"