Annons

Lyftpunkter

1
Orkar bara inte använda den domkraft man fick med på köpet (den var jobbig nog på Cee'd) Tänkte därför skaffa en garage-domkraft, men det står inget i instruktionsboken om var en sådan ska placeras. Man kan ju för all del skära en skåra i en träbit o lyfta där man placerar den medföljande domkraften, men det finns väl enklare sätt, eller?

Nån som har bra tips, eller länk till bilder m.m. ?
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.
Annons

Re: Lyftpunkter

2
Hade min sportage upphissad igår för hjulbyte och jag satte garagedomkraften där man ska sätta den medföljande domkraften. Hade ju även gummibiten emellan som medföljer garagedomkraften. Inga problem.
Kia Sportage 1,7 crdi komfort, cassa vit -13

Re: Lyftpunkter

4
Strandberg74 skrev:Bra tänkt, jag tänkte samma men slutade med att jag tog en ca 40 cm lång träbit under balken utan skåra.
Hur funkade det? Bucklades inte listen?
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Lyftpunkter

6
Strandberg74 skrev:Nej det gick bra, är ju där balken är ihopsvetsad så ska ju inte vara nåt problem tycker jag.
Var är det? Jag är usel bilmek :(
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Lyftpunkter

8
Ska kolla det i morgon. Varför lång planka (borde inte tjock och 20 cm typ räcka)? Risk för fler semi intelligenta frågor efter kollen :)
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Lyftpunkter

9
Blev aldrig klok på lyftpunkterna å orkade inte sätta mig in i garage-domkraft djungeln. Körde däcksbyte med medföljande domkraft och den var faktiskt ok (bättre dimensionerad än cee'd, Voyager m.fl.).

Det var dock tunga däck och man blev svettig trots modest temperatur ute. Det värsta är dock att jag fick träningsvärk av att byta däck... Det kan bara inte vara ok... så nu har jag äntligen fått tummen ur o kommit igång med träningen igen och har därför ännu värre träningsvärk idag :crazy: . Träningen behövs uppenbarligen...
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: Lyftpunkter

10
Hej!

Dags att byta däck och min gamla hydrauliska domkraft räcker inte riktigt till.
Skulle kunna lägga någonting emellan på marken eller mot bilens undersida, men funderar på att skaffa en ny domkraft som kan lyfta lite högre. Biltema har en som lyfter 460 mm. Någon som vet om det räcker? :?
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"