Annons

Re: Godkända fälg- & däckdimensioner enligt KIA Sverige

11
Jag köpte min bil av en Kia-säljare men jag undrar hur bra koll de har. De är ju egentligen bara en säljare som distribuerar varor av ett märke. Jag menar om det blir strul så lämnar du in där ja, men sen kontaktar de Kia och får bu eller bä. Säger Kia nej så vidarebefodrar han det till dig. Inte så att säljaren står för garantierna för märket.

Exakt samma grej hände med vår förra bil. Inlämnad på märkesverkstad för garantiärende, fick nej av tillverkaren och verkstan brydde sig inte mer. Lite därför jag inte vågar tumma på reglerna denna gång, första gången vi köpt ny bil. :)

Angående fälgarna du funderar på, dra upp en länk till dem så får du nog feedback. Finns några som bytt, vet dock inte om någon bytt till just den modellen. Bäst är ju att se fälgarna på en bil, slår att se dem på fälgtillverkarnas hemsidor med deras "photoshop-light" program där man lägger på fälgarna på en bild av bilen.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"