Sorentofälg på Sportage

Hej!

Är det någon som vet hur bra eller dåligt det fungerar med en 2016- års Sorentofälg med dimesion 235/60/18 på en Sportage från 2011?
Bultcirkel och navstorlek är densamma, däckdimensionen lär också fungera. Problemet som kan uppstå är inpressningsdjupet antar jag?
Är det någon som har provat om det fungerar?

Jag är medveten om att dimensionerna inte är godkänd av Kia i garantihänseende.

Annons

Re: Sorentofälg på Sportage

DmA skrev:Tjenare. Om det skulle vara intressant har jag ett par 17" kia orginal fälgar i nyskick med sommardäck på.

Hej! Det beror på om det är nyskick på däcken också? :)

Jag har 17" fälgar idag och är i behov av nya däck, men skulle kunna komma över Sorentofälgar med näst intill nya däck för en rimlig peng, så därav min fråga.

Tack, ja jag har sett den, men litar inte på tabellen då jag har sett andra ET på andra sidor.

Har för mig att det står samma dimensioner på Sportage före och efter 2016 också. Har dock läst här på forumet att hjul från gamla Sportage inte passar på nya.

Någon som vet närmare kring det?

Korrekt. Gamla SLe och nyare QLe har inte samma mått.
Tvivlar starkt på att en ny Sorento UM har identiska fälgar som Sportage SLe. Passar ju definitivt inte rakt av med rullningsomkretsen/storleken på däcken heller.
KIA Sportage Special Edition 1.7 CRDi

Schlbuditz skrev:
DmA skrev:Tjenare. Om det skulle vara intressant har jag ett par 17" kia orginal fälgar i nyskick med sommardäck på.

Hej! Det beror på om det är nyskick på däcken också? :)

Jag har 17" fälgar idag och är i behov av nya däck, men skulle kunna komma över Sorentofälgar med näst intill nya däck för en rimlig peng, så därav min fråga.

jag skickar ett pm med bild senare idag när jag kommer hem.
Annons
Skriv svar

Återgå till "Däck och fälgar"