Annons

Re: Kia Sportage Backkamera

11
Torgskräck skrev:Nu ville ju ts inte göra ett stereobyte, därför letade jag inte bland dem.
Inlägget var inte tänkt som kritik mot ditt detektivarbete, utan bara en alternativ lösning till TS som i mina ögon är bättre. Vet inte om Kia är kinkigare, men jag har installerat backkamerasystem och bytt till eftermarknadsstereo i nya Ford,VW och Mercedes och det har aldrig varit några problem med garantier.

Jag råder bara TS att tänka efter om man blir hjälpt av hjälpmedlet.
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08
Annons

Re: Kia Sportage Backkamera

12
Jag har själv haft både skärm samt backspegelsdisplay och jag har lärt mig detta.
Köp en stereo med inbyggd backdispay. Det är mycket enkelt att byta, plug n play.
Sedan ska du akta dig för trådlös backkamera. Har haft 2 st en billig från e-bay och en dyr köpt i Sverige. Båda var dåliga. Tappade signal titt som tätt samt dålig bild på kameran.
Nu har jag en trådbunden backkamera som sitter integrerad i nummerplåten, den sitter i mitten och kan vridas upp/ner vilket är jätte bra när man tex ska backa mot ett släp så vrider man ner kameran så man ser dragkroken. Innan hade jag en kamera som man satte där ena nummerplåtslampan satt, vilket gjorde att man såg snett. var sjukt jobbigt när man skulle backa. Så mitt tips är att ha kameran i mitten.
Om du vill så kan du få min gamla stereo som ligger i förrådet och skräpar. Och om du kommer hit så kan du få hjälp med att installera. Här är en länk på stereon.







Bj Eagle skrev:Hej!
Jag funderar på om det är någon som har eftermonterat backkamera med en sån där fräsig "backspegeldisplay"
Har tittat på lite alternativ och hamnar på runt 2500kr för kamera, trådlös överföring och display.

Skulle vilja veta om någon har installerat detta och om det har funkat bra?
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012

Re: Kia Sportage Backkamera

13
Tack för nyttig info, då blir det nog så som du gjort, och erbjudandet om att få hjälp och en stereo är ju inte dåligt. =)
Behöver man skaffa plastramen runt stereon och isf vart gör man det?
Vad skaffade du för kamera, vad kostade hela din lösning?
Inte tusen frågor men nästan!
Kia Sportage 2015
2,0 CRDI AWD Automat (184hk)

Re: Kia Sportage Backkamera

14
Hittade dom här nu, var riktigt bra pris på dom tyckte jag, men man kanske får det man betalar för,
Väger alla alternativ mot varandra och är nog inne på att byta huvudenhet.
Velig som fan men man vill ju att det ska bli rätt från början, och att det ska bli bra!
Tips och tankar på dom här mottages varmt! =)

http://www.aliexpress.com/item/9-Inch-A ... 79c64c701d

http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... c37de2f868

http://www.aliexpress.com/item/Car-Dvd- ... 81f356c379
Kia Sportage 2015
2,0 CRDI AWD Automat (184hk)

Re: Kia Sportage Backkamera

16
Bj Eagle skrev:Eftersom tråden dog lite så tänkte jag iaf länka vad jag köpt och sen posta lite bilder från installationen för att underlätta för andra som funderar i samma banor.
Spännande!

Jag svarade inte på frågan tidigare då jag personligen är av erfarenheten att direktköp från Kina är lite av ett lotteri. Dessutom känns det lite svårt många gånger att veta ens vad man beställer då informationen kan diffa i samma annons, tex som i det här fallet, det står "DVD player" i rubriken och på flera ställen, och sedan står det "This dvd does not have DVD movement and Can not play DVD discs" i specifikationen.

Det sagt så hoppas jag verkligen att det kommer att fungera som tänkt för dig, och det bör vara en mycket bättre lösning än backspegeldisplayen.

*håller tummarna!* :)
Kia Ceed SW CRDI GT Line -16
Mercedes-Benz Sprinter 316 CDI -14
Volkswagen Passat TDI 4-motion -08

Re: Kia Sportage Backkamera

17
Då var det installerat och klart, dålig bild ska försöka ta någon till med bättre ljus.
Betyg på skärmen blir 4,5/5
Skärmen är enkel att installera och väldigt användarvänlig när man väl förstått hur man byter språk osv, den inbyggda gpsen är klockren, svensk text, svenskt tal. Jag köpte till ett usbminne på 64gb då enheten ligger på 12gb när den kommer.
Skapa ett googleplay konto och ladda ner dom appar du vill ha.
Jag har valt att dela internet från mobilen istället för att skaffa en usb-dongel
Så där är det ju mobiltäckningen som bestämmer kvalitén.
Kan rekommendera denna produkt, säljaren är väldigt tillmötesgående och svarar snabbt på frågor!

https://www.dropbox.com/s/0vhll44o99uu8 ... 4.jpg?dl=0
Kia Sportage 2015
2,0 CRDI AWD Automat (184hk)
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"