Annons

Re: Ny stereo

11
HansGn skrev:Snygg! Jag blir sugen. Var den svår att montera? Kamera?
Plug-n play. Det som är svårt är att kablarna bak tar sån plats att det blev svårt att trycka in den, tog ett tag. Sedan är kabeln till varningsblinkersknappen sjukt svår att sätta dit. Sjukt kort kabel. Har man tur träffar man direkt eller så får man hålla på hur länge som helst.
Det negativa jag stött på med enheten är 3 saker.

1. Videoutgången visar det som visas på skärmen. Jag har kopplat in skärmar i nackstöden så barnen kan se film men när jag spelar upp en dvd/USB så kan jag inte göra något annat. I min förra stereo så kunde jag tex köra GPS under tiden medan bilden visades på skärmarna i bak. Gör jag det nu så visas GPS i skärmarna, eller backkameran om jag backar.

2. Går inte att panna ljudet vänster/höger/bak/fram. Händer inget när jag ändrar på inställningarna. Funkade på min gamla stereo, perfekt när barnen tittar på film så pannar man ljudet till bakdörrarna.

3. Den är extremt ljusstark vilket är jätte bra på sommaren, men det finns ingen dimmer utan bara 3st steg, full styrka, halv eller helt mörk. När man kör på natten så är halv styrka lite för ljust tycker jag, men har man en svart bakgrund är det ok. Och GPS programmet känner av när det är kväll och slår om till mörka färger.

Annars är den kanon. Sjukt snabb, tar alla format samt Google play för appar
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012
Annons

Re: Ny stereo

13
ErikViking skrev:Hur är det med internet, kör man en USB dongel då?

Och Blåtand med mobilen, fungerar allt, knappar på ratten och adressboken osv?

Har du någon länk eller modellnamn så man kan skika vidare?

Internet körs med dongel eller som jag, delar ut internet via min iPhone.
Blåtand funkar fint, kör Spotify, samtal.
Har aldrig testat adressbok, kör med Siri.
Alla knappar på ratten funkar.

http://www.ebay.com/ulk/itm/191471069282
Kia Sportage EX1.6 Komfort silver sirius 2012
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"