Annons

Re: Tips på bra mobilhållare

11
Fick mina "kenu airframe plus"-kopior (om det nu är kopior eller samma fabrik som gör dem) för nån vecka sedan. Mobilen sitter bra fast, ingen risk att den lossnar. Däremot tycker jag det är lite svårt att få till en bra placering på Ceed:en eftersom ventilationsuttagen är lite infällda. Har kört lite grann med den i det högra ventilationsgallret med telefon fäst i överkanten på telefonen. Det har fungerat bra förutom att nederdelen på telefonen täcker en stor del av pekskärmen. Ska experimentera lite mer med placering när jag får lite tid.

För 31:- som de kostar nu (inkl frakt) så kan jag inte annat än rekommendera. Det hade varit roligt att jämföra dem sida vid sida med en äkta Kenu men jag är inte beredd på att hosta upp 300-400kr för att göra det. Skulle inte bli förvånad om det enda som skiljer dem åt är texten på den metallblanka ytan.
2015-09-14 11.50.43.jpg 2015-09-14 11.50.43.jpg Visad 2272 gånger 68.59 KiB
2015-09-14 11.50.36.jpg 2015-09-14 11.50.36.jpg Visad 2272 gånger 57.04 KiB
Det är alltså denna jag köpt:
http://www.banggood.com/Car-Air-Frame-V ... 60961.html
Kia Niro PP2 2017
Annons

Re: Tips på bra mobilhållare

13
kallt_kaffe skrev:Fick mina "kenu airframe plus"-kopior (om det nu är kopior eller samma fabrik som gör dem) för nån vecka sedan. Mobilen sitter bra fast, ingen risk att den lossnar. Däremot tycker jag det är lite svårt att få till en bra placering på Ceed:en eftersom ventilationsuttagen är lite infällda. Har kört lite grann med den i det högra ventilationsgallret med telefon fäst i överkanten på telefonen. Det har fungerat bra förutom att nederdelen på telefonen täcker en stor del av pekskärmen. Ska experimentera lite mer med placering när jag får lite tid.

För 31:- som de kostar nu (inkl frakt) så kan jag inte annat än rekommendera. Det hade varit roligt att jämföra dem sida vid sida med en äkta Kenu men jag är inte beredd på att hosta upp 300-400kr för att göra det. Skulle inte bli förvånad om det enda som skiljer dem åt är texten på den metallblanka ytan.

Det är alltså denna jag köpt:
http://www.banggood.com/Car-Air-Frame-V ... 60961.html
Jag köpte tre stycken för några veckor sedan (strax efter du tipsade om det). :-)
Jag köpte även den dyra Kenu:n på NetOnNet.
Jag ska jämföra de två modellerna så fort jag hämtat ut BangGood-paketet från posten.

Så här är i alla fall Kenu:n placerad i min Sportage:
20150820_175225.jpg 20150820_175225.jpg Visad 2225 gånger 201.67 KiB
Här med mobilen (Samsung Galaxy S6), lite lagom vriden och lutande:
20150820_175132.jpg 20150820_175132.jpg Visad 2225 gånger 211.13 KiB
Funkar alldeles utmärkt. Kenu:n sitter fast bra, så man kan enkelt expandera armen och klämma fast mobilen utan att fästet rubbas.

Återkommer när jag testat och jämfört med 31-kronorsvarianten. :)

Re: Tips på bra mobilhållare

14
Så, nu har jag hämtat ut dem.

Ja, jag kan ju konstatera att det antingen är en extremt bra kopia, eller så är det samma fabrik som gör Kenu som gör noname-modellen.

De är typ identiska.

Vridmotståndet, snäpplägena och klick-ljudet när man snurrar den är precis samma som på Kenu:n. Det är samma greppande "kors" på baksidan, där den är bredare på ena ledden än den andra, för att kunna fästas på smala eller tjocka lameller:
1.jpg 1.jpg Visad 2202 gånger 99.17 KiB
Det är samma motstånd att dra ut armen åt sidan, och den går lika långt ut som Kenu:n:
2.jpg 2.jpg Visad 2202 gånger 133.75 KiB
...så nu har jag en hållare även på passagerarsidan. :)
3.jpg 3.jpg Visad 2202 gånger 186.25 KiB

Undrar vad jag ska göra med de två extra hållarna jag köpte. :)


Förresten så köpte jag även en Dual USB car charger (http://www.banggood.com/Dual-Port-USB-L ... 62708.html) för 36 kr, för att kunna dra två laddarsladdar till telefonerna. (USB-urtaget är upptaget av en USB-sticka full med bra synth/EBM-musik).
Den funkar bra. Jag hade dock missat att den lyser med en blå ring när den används. Nå, stör jag mig på ljuset kan man alltid måla över med täck-färg. :)

Re: Tips på bra mobilhållare

15
elof skrev:Så, nu har jag hämtat ut dem.

Ja, jag kan ju konstatera att det antingen är en extremt bra kopia, eller så är det samma fabrik som gör Kenu som gör noname-modellen.

De är typ identiska.

Vridmotståndet, snäpplägena och klick-ljudet när man snurrar den är precis samma som på Kenu:n. Det är samma greppande "kors" på baksidan, där den är bredare på ena ledden än den andra, för att kunna fästas på smala eller tjocka lameller:
1.jpg
Det är samma motstånd att dra ut armen åt sidan, och den går lika långt ut som Kenu:n:

...så nu har jag en hållare även på passagerarsidan. :)



Undrar vad jag ska göra med de två extra hållarna jag köpte. :)


Förresten så köpte jag även en Dual USB car charger (http://www.banggood.com/Dual-Port-USB-L ... 62708.html) för 36 kr, för att kunna dra två laddarsladdar till telefonerna. (USB-urtaget är upptaget av en USB-sticka full med bra synth/EBM-musik).
Den funkar bra. Jag hade dock missat att den lyser med en blå ring när den används. Nå, stör jag mig på ljuset kan man alltid måla över med täck-färg. :)
På eBay är din kopia ännu billigare, från ca. 16 kr - 20 kr. inkl frakt.
http://www.ebay.com/itm/Universal-360-C ... 25acc1fdd1
Bild
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"