Annons

Orange kabel på batteriet

1
Fick min sportage igår. Det är en 2011. När jag öppna hiven la jag märke till två ganska tunna orangea kablar på batteriets pluspol(0.75-1.5mm2) som är säkrade med 2st gula standardsäkringar. Är detta är något som sitter original eller är det något förra ägaren haft dit? Blir lite intresserad vad de har gjort i så fall.
Annons

Re: Orange kabel på batteriet

2
Säkrat direkt på sladden låter som "hempul". Allt original, iaf på Ceed, går via säkringsdosan. Skulle tro att samma gäller för Sportage.
Sitter kanske någon lampa eller led eller liknande i interiören?
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: Orange kabel på batteriet

3
Ronnie skrev:Säkrat direkt på sladden låter som "hempul". Allt original, iaf på Ceed, går via säkringsdosan. Skulle tro att samma gäller för Sportage.
Sitter kanske någon lampa eller led eller liknande i interiören?
Det har du rätt i. Klart oroginal är säkrat genom säkringsboxen. Skaförsöka följa kabeln. Ser nästan uut som att den går in i kupén via torpeden. Har inte sett något ovanligt i kupén dock.

Re: Orange kabel på batteriet

5
Sådär är det på min Ceed som har dragkrok. Ledningarna ger i min bil ström till husvagnen. En kabel som är strömförande via tändningen till laddning av husvagnsbatteri (+ 12 v till kylskåpet), samt en kabel med ständig ström för belysning i husvagnen vid urladdat husvagnsbatteri. Jag har 13-polig kontakt.
Cee´d 1,6 CRDI ECO SW Komfort 2011
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"