Annons

El till Mobilhållare

1
Hej.

Hur har ni löst elen till mobiltelefon om man vill montera den som fastmontage för laddning?
Tänker mig att sätt in Brodit hållare i ventilationsuttaget till höger om ratten och sedan dra en sladd direkt till säkringsuttagen och "tjuva" ström där.

Hur har ni snyggast gömt kabeln så den inte syns - genom ventilationsgallret?
Tänkte kolla med forumet innan jag skruvar ner inredningen i bilen.
Markus Andersson
Linghem
Kia Sportage 2014
Silver AWD 2.0 184h Diesel
Annons

Re: El till Mobilhållare

3
Håller med Triangli, iom att alla nya bilar har BT handsfree där stereon lagrar telefonbok och dylikt och även har ett usb uttag så har ju behovet att montera massa fula hållare som förstör instrumentbrädan med hål över allt försvunnit, sedan när det är dags att byta bil så är detta enbart en nackdel som drar ner bytesvärdet.

Jag skulle helt enkelt strunta i hållaren och köra den redan inbyggda BT handsfreen och usb.

Iofs har du någon mysko telefon som inte heter iPhone eller Samsung så funkar ju inte att ladda via USB....typ som Windows phone, Sony experia eller annat och då blir det ju cigguttag eller kabeldragning som gäller :lol:

Tydligen så tycker KIA att det är SKITsvårt att göra enheter som funkar bra och är kompatibla med allt. :lol:
Volvo V70 D2 Momentum -14
KIA Picanto 1,0Edition 2013

Re: El till Mobilhållare

4
Hej

Jag har idag monterad Brodit Proclip i ventilationsgallret direkt till höger om ratten.Till det har jag en aktiv hållare för min S3:a, där monteringsverkstaden dragit in kabeln under panelen.
Väldigt snyggt löst och funkar kanon, men vid nästa byte av telefon kommer jag nog gå på en aktiv hållare kopplad till USB/cigguttaget istället och spara dom 1000kr+ det kostar att stoppa in kabeln bakom panelen vid varje telefonbyte.

Likt den här:
http://brodit.se/product.html?id=521409 ... 20GT-I9505

Re: El till Mobilhållare

7
Se03727 skrev:Brodithållaren är monterad för jag vill kunna nyttja GPSen i telefon vid färd.
Epin skulle du kunna ta en bild som visar var de drog ner kabeln!
Ska försöka komma ihåg att ta en bild ikväll, men den är indragen precis rakt under ventilationsgallret, i skarven mellan den lite blankare övre panelen och den lite ruggligare som sitter runt reglagen för klimatanläggningen.

Har för mig att montören klagade på att den var bökig att få dit och att han var tvungen att montera ner hela panelen för att komma åt.

Markerat platsen här (OBS! Inte min bil på bilden alltså):
9142540543_a591d614bc_z.jpg 9142540543_a591d614bc_z.jpg Visad 3831 gånger 134.43 KiB
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"