Annons

Iphone 5 sladd

1
Hej!

Har nu bytt till en iphone 5 och sladden för iphone 4 som man fick med bilen behöver därför bytas ut. Frågade på Carlia bil om dom hade någon sladd för iphone 5, vilket dom inte hade.
Vet någon var jag kan köpa en bra fungerande sladd att koppla i både aux och usb uttagen med sladd till en iphone 5?

Med vänlig hälsning, Patrik
Annons

2
Behövs aux på iphone 5? Min fru har en och den dyker upp som en ipod när man pluggar in den med usb-sladden som följer med telefonen.
Kia Sorento EX Komfort (+Navi 7") 2013

Re: Iphone 5 sladd

6
Läste i instruktionsboken till en Sorento att man måste/bör dra ur USB-minnen och liknande enheter när man startar bilen, annars riskerade man att förstöra minnet på enheten. Stämmer det eller är det bara överdrivet? Har en iPod Touch i min Volvo och har ta mig tusan aldrig behövt dra ut den när jag startar bilen. Vad är det för farligt som händer i elsystemet på en Kia när man startar den? ;)

Re: Iphone 5 sladd

7
Det där låter som standard-friskrivning, dvs att om ditt minneskort/filsystem blir korrupt så ska du inte kunna kräva nåt från Kia. I praktiken är det nog riskfritt.
Enda gången det brukar vara risk för att det blir tras är om man skriver till minneskortet samtidigt som det startas om, men att bara ha det sitta i en bil eller att spela upp mp3:or från det innebär enbart läsning.

Re: Iphone 5 sladd

8
Jag har ett micro usb 8GB som har dött nyligen iaf, har bara använt det i Kian till musik sedan jag köpte det för ett år sedan...
Det kanske skulle dö iaf.
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"