Annons
Annons

Re: Info om glödlampor i blinkers fram och bak?

3
Hittar nästan inga bilder eller säljare till BA21S-lampor men däremot hur mycket som helst för BA15S. Jag undrar vad 15 och 21 innebär, om det är storleken/radien på själva glaset eller diametern på sockeln.

Om det är glaset så kan man ju stoppa i BA15S istället då det inte lär göra någon större skillnad, är det sockeln så är det värre.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Info om glödlampor i blinkers fram och bak?

5
Men de BA15s lampor som säljs av ELFA är 12V 21W.

Jag får helt enkelt ta ur en lampa och gå in på en butik som säljer de lampor som jag förhoppningvis kan montera.

Google hittar inga försäljare av BA21s och knappt några bilder, däremot BA15s finns det mycket bilder och försäljningsställen för.

Konstigt det här...
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Info om glödlampor i blinkers fram och bak?

8
Lindgren: Jo det tror jag stämmer bättre, jag plockade ut en igår och jämförde med de jag hade liggande från min Subaru och det var samma lampor dimensioner och till den köpte jag BA15s. Om ni köper nya lampor glöm inte att det skall vara "Y-fattning", INTE "rak". Varjefall fram, bak kollade jag inte men borde vara samma fram och bak tycker man.

Återkommer med bilder före och efter bytet.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Info om glödlampor i blinkers fram och bak?

9
Niklas skrev:Lindgren: Jo det tror jag stämmer bättre, jag plockade ut en igår och jämförde med de jag hade liggande från min Subaru och det var samma lampor dimensioner och till den köpte jag BA15s. Om ni köper nya lampor glöm inte att det skall vara "Y-fattning", INTE "rak". Varjefall fram, bak kollade jag inte men borde vara samma fram och bak tycker man.

Återkommer med bilder före och efter bytet.

Ska du byta till silvertonade?
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"