Annons
Annons

Re: Dåligt ljud imikrofon till blåtandstelefon

22
JohanKarlsson skrev:Har aldrig haft några problem med datortanten i bilen. Även om jag säger namnet på östgötska så svarar hon tillbaka med rätt namn fast med engelsk betoning.
Å fan!! Jag har verkligen försökt hur mycket som helst!! Jag menar "Mamma" går ju inte att betona på mer än hundra sätt!! Men dator damen bara ursäktar sig!! Sedan avbryter efter 3 försök! Haha :problem:
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Re: Dåligt ljud imikrofon till blåtandstelefon

25
Ok, jag hade fel. Frun ringde upp mig och den hade tydligen förstått henne på första försöket. På ringande dalmål. ;)

Dessutom tyckte jag att kvalitén på rösten när man ringde var helt ok och vet inte om det är värt att riva sönder mikrofonen. De som har problem gäller det även föraren eller är det mest för övriga i bilen? Antar att det även är föraren?

// N - ingift dalmas
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: Dåligt ljud imikrofon till blåtandstelefon

27
TobbeP skrev:Konstigt att inte min tant förstår!! :problem:

Ja precis! Alla jag pratat med via bilen har sagt att ljud kvalitén är bra!! Så inte blire nå operation mic för mig heller!!
I dag kom jag på följande:
När "tanten" frågar "NUMMER ELLER KONTAKT" så måste man säga ett av dom t.ex. "KONTAKT", efter detta frågar hon efter vilken kontakt du vill ringa, svara med efternamnet före förnamnet så fattar hon oftast.
Sportage 2,0 CRDI Komfort (136) AWD A6 Vit

Re: Dåligt ljud imikrofon till blåtandstelefon

28
Pdk skrev:
TobbeP skrev:Konstigt att inte min tant förstår!! :problem:

Ja precis! Alla jag pratat med via bilen har sagt att ljud kvalitén är bra!! Så inte blire nå operation mic för mig heller!!
I dag kom jag på följande:
När "tanten" frågar "NUMMER ELLER KONTAKT" så måste man säga ett av dom t.ex. "KONTAKT", efter detta frågar hon efter vilken kontakt du vill ringa, svara med efternamnet före förnamnet så fattar hon oftast.
Aha :idea: tack så mycket :thumbup:

Ska provas direkt!! :D
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Re: Dåligt ljud imikrofon till blåtandstelefon

29
Pdk skrev:
I dag kom jag på följande:
När "tanten" frågar "NUMMER ELLER KONTAKT" så måste man säga ett av dom t.ex. "KONTAKT", efter detta frågar hon efter vilken kontakt du vill ringa, svara med efternamnet före förnamnet så fattar hon oftast.
Har provat som du sa! Och det var ju så det funkade!! :thumbup: inte så konstigt att "Tanten" inte förstått vad jag sagt när hon väntade på "kontakt" eller "nummer" och jag bara vrålat på med ett namn!! :lolno: Funkar Kalas :thumbup: trots dragspel och fiol i Dalmålet!! Kung röststyrning!!
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"