Annons

spotify....hur får man det att fungera??

1
Har precis fått min underbara nya sportage och jag älskar den. Men jag fattar verkligen inte hur jag ska göra för att kunna spela spotify i den. Jag har parkopplat den med min iphone och kopplat in den i den där sladden som man fick med bilen. Jag har spotify premium men när jag trycker på cd/aux knappen så står det bara ipod empty. Hur gör man??
Annons

Re: spotify....hur får man det att fungera??

3
Malin skrev:Har precis fått min underbara nya sportage och jag älskar den. Men jag fattar verkligen inte hur jag ska göra för att kunna spela spotify i den. Jag har parkopplat den med min iphone och kopplat in den i den där sladden som man fick med bilen. Jag har spotify premium men när jag trycker på cd/aux knappen så står det bara ipod empty. Hur gör man??
Har stereon blåtand,spela den vägen istället. Skippa sladden. Eftersom du använder sladden är det väl en iPhone du har? Du kan starta spotify i mobilen först. Aktivera bluetooth i den (lösenordet är standard 0000 på alla enheter, den visar 0000 på displayen välj ok. klart, förhoppningsvis
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic

Re: spotify....hur får man det att fungera??

5
Lindgren_021 skrev:Vet att de som har ceed kan Använda rattknapparna att byta låt när de använder spotify via blåtand, tänkte kolla med er här om ni lyckats med detta. Jag kan inte byta låt iaf men att spela musiken går bra.
Vissa hävdar att de kan det men hos mig går det iaf inte.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: spotify....hur får man det att fungera??

7
Frågan är om saker och ting i en speciell ordning, ska man stänga ner spotify efter att man starta eller ska det ligga uppe tex? Ni som får det att fungera tala gärna om hur ni gör. Alltså enbart byta låt på ratten som ej funkar för mg. Dock så är det ju inte hela världen eftersom att man bara har låtar man tycker om på spotify=)
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: spotify....hur får man det att fungera??

8
Lindgren_021 skrev:Frågan är om saker och ting i en speciell ordning, ska man stänga ner spotify efter att man starta eller ska det ligga uppe tex? Ni som får det att fungera tala gärna om hur ni gör. Alltså enbart byta låt på ratten som ej funkar för mg. Dock så är det ju inte hela världen eftersom att man bara har låtar man tycker om på spotify=)
Tjenna! Att byta låt i Spotify via ratten fungerar inte, tror inte det ska fungera heller! :problem: Varken via BT eller med kabeln!
Det betyder ju i sånt fall att själva programet Spotify skall kunna styras av Bilens Stereo! Att spela upp och sköta volymen funkar klockrent för mig!! :thumbup:

Tror dock om man har en IPod eller IPhone och använder kabeln till IPod ingången, och spelar musik ifrån spelaren i enheten (alltså inte ett externt program som tex Spotify) så bör det fungera att även byta låt!! Skall prova detta senare när jag packat upp kabeln! :D
2012 Sportage 1,7 Crdi EX Komfort

Re: spotify....hur får man det att fungera??

9
Så här har jag fått det att fungera:

* Koppla in medföljande iPhone-sladden i bilens USB/Aux-uttag, står "Connected" på stereons display
* Koppla in sladden i iPhonen, iPoden drar automatiskt igång med den låten du spelade där
* Starta Spotify och dra igång en låt där, musiken byts från iPod till Spotify

Ibland stoppas Spotify och iPoden sätter igång igen, kan hända 1-3 gånger i följd och man måste kör igång streamen manuellt igen, vet inte om det är buffringsproblem.

Har varit inne och pillat lite i Phone-inställningarna i stereon men minns inte om jag ändrade något för att få igång det eller inte.
Vit KIA Sportage MY12 - [ Waxdepån | JJC Race And Rally | J&J Automotive | Prestandabelysning ]-

Re: spotify....hur får man det att fungera??

10
Lindgren_021 skrev:Frågan är om saker och ting i en speciell ordning, ska man stänga ner spotify efter att man starta eller ska det ligga uppe tex? Ni som får det att fungera tala gärna om hur ni gör. Alltså enbart byta låt på ratten som ej funkar för mg. Dock så är det ju inte hela världen eftersom att man bara har låtar man tycker om på spotify=)
Jag var på Autoexpo i Nacka idag angående just detta (har lagt in låtar som jag inte var på humör att lystna på :) Försökte med hjälp av tekniker att få bläddringen att funka, men det var hopplöst. Funkar varken med eller utan navigator. Bilen reagerar på att man vill byta låt, men verkställer inte, så det är mjukvara det handlar om. Teknikern skulle föra frågan vidare och trodde att om tillräckligt många var lika krävande och dryga som jag ;) ser de till att fixa problemet. Så om du vill ha funktionen... klaga eller påtala :thumbup:
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"