Annons

Re: spotify....hur får man det att fungera??

11
Skumt att det inte fungerar för många. Jag har en SonyEricsson Xperia Arc S och kör Spotify via blåtand till navpaket stereon och det fungerar klockrent. Kan byta låt via ratten samt höja och sänka ljudet. När det ringer så stängs musiken ner och jag kan aktivera samtal och stänga av samtal på ratten. Mikofonen sitter i taket och ljudet går ut i högtalarna. Är supernöjd! :)
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI EX 2012, Nav-paket, Takfönster fram och bak, Färg Dark Gun Metal
Annons

Re: spotify....hur får man det att fungera??

12
Ja verkligen skumt att så många har problem, har navigatorpaketet vet inte om det har någon betydelse men jag kan köra med blåtand samt kabel. Det går även alldeles utmärkt att byta låt i spotify med rattknapparna, jag ser även vilken låt som spelas på bildskärmen. Detta funkade på min iphone 4 samt 5á utan problem.

Dock så har jag upplevt att låtarna kan lagga till lite ibland om jag kör vi blåtand, men kör alltid kabel så man laddar mobilen på samma gång =)

Re: spotify....hur får man det att fungera??

13
TobbeP skrev:
Lindgren_021 skrev:Frågan är om saker och ting i en speciell ordning, ska man stänga ner spotify efter att man starta eller ska det ligga uppe tex? Ni som får det att fungera tala gärna om hur ni gör. Alltså enbart byta låt på ratten som ej funkar för mg. Dock så är det ju inte hela världen eftersom att man bara har låtar man tycker om på spotify=)
Tjenna! Att byta låt i Spotify via ratten fungerar inte, tror inte det ska fungera heller! :problem: Varken via BT eller med kabeln!
Du har helt fel, i min Sportage funkar det att ändra med ratten =) Har en HTC och kör genom blåtand... Om vi säger att jag parkerar, går och handlar och sedan sätter mig i bilen igen så behöver jag inte ens dra fram mobilen, jag behöver bara trycka på play på skärmen i bilen och spotify fortsätter där den stannade när man stängde av bilen.

Re: spotify....hur får man det att fungera??

14
Lösning för icke nav skärm
Blev lite inspirerad av Maccswe o tänkte att KIA måste ha tänkt på detta. Satt därför någon timme i bilen och testade alla möjliga inställningar på iPhone och bilen. Dök plötsligt på något relativt logiskt som är svårt att förklara (trots att det är logiskt) men jag gör ett försök.

1. Koppla in iPhone (jag hade både sladd och BT) och vrid till tändning.
2. Starta radio/stereo
3. När du är synkad tryck på Menyknappen (längst ner till höger)
lite osäker på detaljerna här...
4. Välj Playlists (du får upp mappar, artister, album m.m.) Vrid på...
5. Välj iPhone (jag hade inte sett den innan).
6. Tryck in runda knappen längst ner till höger.
Et Voila!

Funkar för mig nu iaf, men inte hundra på beskrivningen. Om någon testar och får det att funka så justera eller konfirmera gärna beskrivningen :)
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: spotify....hur får man det att fungera??

15
maccswe skrev:Det går även alldeles utmärkt att byta låt i spotify med rattknapparna, jag ser även vilken låt som spelas på bildskärmen
Detta var däremot konstigt, jag ser inte vilken låt som spelas på bildskärmen. Skall kolla om det är någon skillnad med kabel istället för BT senare. Kan vara mjukvarurelaterat.
KIA SPORTAGE 1,7 CRDI EX 2012, Nav-paket, Takfönster fram och bak, Färg Dark Gun Metal

Re: spotify....hur får man det att fungera??

16
Anders1960 skrev:
maccswe skrev:Det går även alldeles utmärkt att byta låt i spotify med rattknapparna, jag ser även vilken låt som spelas på bildskärmen
Detta var däremot konstigt, jag ser inte vilken låt som spelas på bildskärmen. Skall kolla om det är någon skillnad med kabel istället för BT senare. Kan vara mjukvarurelaterat.

Var tvungen att testa idag med påväg hem från jobbet och ser låtnamn både över BT och kabel så det ska inte spela någon roll.

Re: spotify....hur får man det att fungera??

17
Anders1960 skrev:
maccswe skrev:Det går även alldeles utmärkt att byta låt i spotify med rattknapparna, jag ser även vilken låt som spelas på bildskärmen
Detta var däremot konstigt, jag ser inte vilken låt som spelas på bildskärmen. Skall kolla om det är någon skillnad med kabel istället för BT senare. Kan vara mjukvarurelaterat.
Har du Android telefon eller iPhone? För Android stöder inte än så länge. Förhoppningsvis kommer det med nästa ios uppdatering men med iPHONE är det som maccswe säger, att det ska synas.

Re: spotify....hur får man det att fungera??

18
Oakie skrev:Lösning för icke nav skärm
... Dök plötsligt på något relativt logiskt som är svårt att förklara (trots att det är logiskt) men jag gör ett försök.

1. bla,bla,bla...
Et Voila!

Funkar för mig nu iaf, men inte hundra på beskrivningen. Om någon testar och får det att funka så justera eller konfirmera gärna beskrivningen :)
När jag startade upp idag fungerade det inte. Testade att ändra i menyn, men funkar ff. inte. Ruta noll igen :thumbdown:
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: spotify....hur får man det att fungera??

19
Förhoppningsvis sista inlägget i den här tråden nu :crazy:

För att bläddring ska funka måste RPT (=Repeat. Knapp nr 2) vara aktiverat av ngn anledning. Om mer än ca 4 sek har gått på låten startar låten om när du trycker endera upp eller ner, så då blir det två tryck för att byta.

Jag vet inte om man måste gå igenom stegen jag beskrev innan, men utan RPT funkar det inte. Har testat att stänga av, koppla ur, starta om ett antal gånger, så det borde funka nu :clap:
Sportage 2,0 CRDI Komfort, aut, Sirius Silver -13.
F.d. Cee'd 1.6 Diesel ECO SW 2011, Piston grey.

Re: spotify....hur får man det att fungera??

20
Hej
Jag har precis köpt en sportage 2,0 2013
Jag har försökt att fixa ihop iPhonen med bilen genom bluetooth! Visst jag kan spela Spotify men jag ser inte låtarna på stereon. Har försökt att göra som ni har beskrivit men har inte lyckats! Har ni några fler förslag!
När jag körde ifrån bilhandlaren och han hade parat ihop denna med min iPhone så visade den låtarna och allt, men sen fungerade det inte längre, alltså bara medan jag körde hem den gången!
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"