Annons

Re: xenon helljus

21
Bi-xenon betyder inte att det är xenon på Hel O halvljus utan att Halvljuset lyser även när du tänder hel.

Reflektorn vridsupp på xenon ljusen samt att en glödlampa för heljuset tänds.
På många äldre bilar släcks halvljuslampan EJ xenon när heljuslampan tänds.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit
Annons

Re: xenon helljus

26
Samma problem med min!!!Har konverterat med 55w 4300k....helljuset sitter ihop med halvljusets automatiska höjdjustering(original xenon på halvljuset).går säkert att skimsa om helljuset så det står högre än halv, jag monterade 3 st xenon konverterade hella 3000 med snabb koppling istället.Reflektorn på hel är inte byggda för att lysa bra!!!!!

xenon helljus

27
Har alla det problemet?
Tänkte fixa konvertering på min bil hos Aros Auto här i Västerås.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.

Re: xenon helljus

28
Lite offtopic men har du haft mycket kontakt med Aros Auto?
Är dem tillmötesgående med problem och så? Hur upplever du dem?


rickard80 skrev:Har alla det problemet?
Tänkte fixa konvertering på min bil hos Aros Auto här i Västerås.
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: xenon helljus

29
Hej igen!!!Har du aldrig åkt med xenon på helljuset förr kommer du självklart märka skillnad!!!men om man jämför med tex Audi, Volvo så är det en väldigt stor skillnad, dom har en helt annan spridning på ljuset mycket bredare å längre.

xenon helljus

30
Lindgren_021 skrev:Lite offtopic men har du haft mycket kontakt med Aros Auto?
Är dem tillmötesgående med problem och så? Hur upplever du dem?
Jag är jätte nöjd med all hjälp jag fått av Dennis och tycker dem andra verkar bra också.
Hörde med dem om konvertering till xenon och dem hade inte fått några problem att hel ljuset bländar av.
Vit 2012 Kia Sportage 2.0 CRDi AWD Executive + komfort, skinn, navigator, automat, panorama soltak, dragkrok, sidosteg + hasp plåt fram, bak.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"