Annons

Re: xenon helljus

31
Importerade några satser från Kina och det funkade bra till min Sportage. Inga problem med att det dippar. Valde 35W för att dessa balaster är slim. Betyder att de är mindre samt avger mindre störningar än de vanliga. Trist med slö start men när det lyser så är det kanon! Efter att jag monterade i min så har hela firman beställt :-) Kostnaden för en sats(två lampor) blev ca 700kr om man monterar själv. Monteringen är enkel!

Tony Bruzell
Bilbörsen Linköping
Annons

Re: xenon helljus

32
Jag har oxå köpt från kina(vvme)Har konverterat säkert 20 bilar med både 35w å 55w, volvo å audi lyser klart bäst, kia bland dom sämre, men det går ju att lösa med externa lampor!! inte snyggt men på vinter halvåret spelar det mindre roll tycker jag.....har gjort snabb fästen så jag plockar av dom till våren.

Re: xenon helljus

33
Kanske vore något att satsa på. Tråkigt med det gula ljuset. Drar mig ofta för att blinka vid svängar med då jag skäms lite för det fula ljuset från dimmljusen :) även dessa borde bytas.
Kia Rio 1.2 Edition Komfort Svart 2012
Tidigare: Kia Sportage 2.0 AWD Komfort Pearl Black 2011

Re: xenon helljus

35
Någon bild kanske?

Skulle vara kul att se hur det blir.
Tommy74 skrev:Jag har konverterat alla lampor fram till xenon utom kurvljuset...där har jag satt en Led lampa istället.
Riktigt bra ljus i dimljusen(35w med 881 sockel).
//Mattias

2012Kia sportage 1.6 EX Komfort vit

Re: xenon helljus

36
Tommy74 skrev:Jag har konverterat alla lampor fram till xenon utom kurvljuset...där har jag satt en Led lampa istället.
Riktigt bra ljus i dimljusen(35w med 881 sockel).
vad är det för sockel på kurvljuset? har funderat på att sätta xenonlook lampr där och i dimljusena

xenon helljus

39
Lindgren_021 skrev:Någon bild kanske?

Skulle vara kul att se hur det blir.
Tommy74 skrev:Jag har konverterat alla lampor fram till xenon utom kurvljuset...där har jag satt en Led lampa istället.
Riktigt bra ljus i dimljusen(35w med 881 sockel).
Så här kan det se ut, har inte lyckas komma åt att byta kurvljusen dock.
[img]http://img.tapatalk.com/02430be6-9be2-8b11.jpg[/img][img]http://img.tapatalk.com/02430be6-9c27-8460.jpg[/img]

Tommy74 kanske kan berätta hur han gjorde för att byta kurvljusen? Vill inte demontera halva bilen i onödan...
Kia Optima 1,7 CRDi Executive 2013 - Svart metallic
Kia Sorento 2,2 CRDi Executive 2011 - Svart metallic
Kia Sportage 1,6 Komfort 2011 - Svart metallic
Kia Picanto 1,1 Ex 2004 - Grå Metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"