Annons

Ledramp

1
Tjena
När man kopplar in en ledramp som extraljus, måste man då göra hål i locket som man tar bort för att byta lampa, eller kan man koppla på någon av kablarna utanför?
Tacksam för snabbt svar
Annons

Re: Ledramp

2
Inga hål, ta relästyrningen från kabelhärvan som leder fram till lykthuset, på kia ceed sw 2015 års modell är den kabeln rosa på vänster lykthus. Enklast är att skarva precis vid kontakten, lödskarva och lägg vulktejp på efteråt, då ska det inte bli några fel i framtiden.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Ledramp

3
Torgskräck skrev:Inga hål, ta relästyrningen från kabelhärvan som leder fram till lykthuset, på kia ceed sw 2015 års modell är den kabeln rosa på vänster lykthus. Enklast är att skarva precis vid kontakten, lödskarva och lägg vulktejp på efteråt, då ska det inte bli några fel i framtiden.
Tack
Glömde ju skriva modell, det gäller en ceed -11 och en sportage -11. Är det samma färger på dom kablarna?

Re: Ledramp

4
Vet ej, men det reder du ut med en multimeter, ta loss kontakten, starta bilen, håll sedan mätverktygets jord mot en bra jordpunkt i karossen eller direkt på batteriet, sedan mäter du varje enskilt stift i kontakten med andra delen av mätverktyget medans du slår av och på helljuset för varje stift.

Plättlätt och tar bara nån minut.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Ledramp

5
Torgskräck skrev:Vet ej, men det reder du ut med en multimeter, ta loss kontakten, starta bilen, håll sedan mätverktygets jord mot en bra jordpunkt i karossen eller direkt på batteriet, sedan mäter du varje enskilt stift i kontakten med andra delen av mätverktyget medans du slår av och på helljuset för varje stift.

Plättlätt och tar bara nån minut.
Tack så mycket, det löser jag nog. Är väldigt nyfiken på att tända min ledramp.

Re: Ledramp

7
alaska308 skrev:Tjena
Nu har jag fått dit min ramp, men när jag tänder rampen börjar radiokanalerna att brusa. Någon som varit med om detta?
EMC https://sv.wikipedia.org/wiki/Elektroma ... atibilitet
Vissa ledljus stör.
Kolla lite i denna sökning https://www.google.com.tr/webhp?sourcei ... +radio+bil
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"